Sprawozdania środowiskowe – zrealizuj swój obowiązek sprawozdawczy z pomocą Interzero
Sprawozdania środowiskowe – zrealizuj swój obowiązek sprawozdawczy z pomocą Interzero
Cykliczne sporządzanie raportów i sprawozdań środowiskowych to tylko jeden z wielu czasochłonnych obowiązków, jakie ciążą na przedsiębiorcach. Aby uniknąć stresu, błędów i nieprawidłowości, warto ten obowiązek powierzyć wykwalifikowanym ekspertom Interzero.
Kto ma obowiązek składania sprawozdań środowiskowych?
W związku z prowadzeniem działalności, wielu przedsiębiorców musi realizować obowiązki sprawozdawcze z zakresu ochrony środowiska. Wspomniane obowiązki raportowania dotyczą nie tylko dużych podmiotów, ale też mikroprzedsiębiorców oraz jednoosobowych działalności gospodarczych. Mimo to wiele firm wciąż nie zdaje sobie sprawy z konieczności składania sprawozdań środowiskowych, a co za tym idzie – nie realizuje swoich ustawowych obowiązków.
Przedsiębiorco, jeżeli prowadzisz działalność, w wyniku której:
- wprowadzasz gazy i/lub pyły do powietrza (posiadasz samochody służbowe, własne ogrzewanie w postaci kotła, eksploatujesz klimatyzację itp.),
- wytwarzasz odpady (inne niż komunalne),
- wprowadzasz na rynek krajowy produkty w opakowaniach,
- wprowadzasz na rynek krajowy sprzęt elektryczny i elektroniczny,
- sprowadzasz do kraju pojazdy, a co za tym idzie baterie, akumulatory, opony, oleje i preparaty smarowe,
- udostępniasz swoim klientom torby na zakupy z tworzyw sztucznych,
- pakujesz posiłki i napoje w opakowania wykonane z tworzyw sztucznych,
to prawdopodobnie jesteś objęty obowiązkiem złożenia chociaż jednego ze sprawozdań środowiskowych.
Powierz przygotowanie sprawozdań środowiskowych ekspertom Interzero!
Czy wiesz, że swoje obowiązki sprawozdawcze możesz przekazać ekspertom środowiskowym Interzero? W ramach naszej działalności, kompleksowo przejmujemy od przedsiębiorców żmudne i czasochłonne zadania związane z zebraniem danych, opracowaniem raportów i sprawozdań środowiskowych oraz złożeniem ich w ustawowym terminie.
Jako organizacja z ponad 30-letnim doświadczeniem w branży, możemy zagwarantować pełen profesjonalizm i najwyższą jakość świadczonych usług. Jeśli masz problem z określeniem swoich obowiązków sprawozdawczych, umów się na konsultację z ekspertem Interzero lub zleć nam przeprowadzenie audytu. Audyt pozwoli zweryfikować zakres obowiązków, które powinieneś realizować w związku z prowadzoną działalnością.
Jakie sprawozdania środowiskowe realizujemy dla naszych Klientów?
Dla naszych klientów przygotowujemy następujące sprawozdania z zakresu ochrony środowiska:
- sprawozdania o wytwarzanych odpadach i o gospodarowaniu odpadami,
- sprawozdania za korzystanie ze środowiska
- raporty do Krajowego Ośrodka Bilansowania i Zarządzania Emisjami (KOBIZE),
- bilanse lotnych związków organicznych (LZO),
- sprawozdania o SZWO i FGC (BDS),
- oświadczenia w zakresie korzystania z usług wodnych,
- sprawozdania o produktach, opakowaniach i o gospodarowaniu odpadami z nich powstającymi.
W zależności od potrzeb Twojej firmy, usługi raportowania i sprawozdawczości możemy uzupełnić o dodatkowe działania, np. z zakresu gospodarki odpadami, consultingu środowiskowego, przejęcia innych środowiskowych obowiązków Twojej firmy lub dostarczenia produktów i narzędzi do zarządzania odpadami w przedsiębiorstwie.
Dlaczego warto przekazać sprawozdawczość środowiskową Interzero?
Powierzając swoje obowiązki sprawozdawcze z obszaru ochrony środowiska specjalistom Interzero, otrzymujesz gwarancję:
- rzetelnie wykonanych raportów i sprawozdań,
- złożenia kompletu dokumentów w wymaganych terminach,
- 100% realizacji obowiązków sprawozdawczych nałożonych na Twoją firmę przepisami prawa,
- oszczędności czasu Twojego i Twoich pracowników,
- uniknięcia kar za brak realizacji lub nierzetelną realizację obowiązków sprawozdawczych.
Aby skorzystać z naszych usług, napisz do nas za pośrednictwem poniższego formularza kontaktowego lub na podany adres e-mail. W odpowiedzi otrzymasz najlepszą ofertę dla swojej firmy, w której zagwarantujemy Ci przejęcie biurokratycznych obowiązków i uwolnimy od konieczności przestrzegania licznych ustawowych terminów.
Sprawdź, czy terminowo składasz sprawozdania środowiskowe!
Nieterminowe składanie sprawozdań z zakresu ochrony środowiska może mieć przykre konsekwencje dla Twojej firmy. Sprawdź, w jakich terminach powinieneś zrealizować swoje obowiązki!
Ustawowy termin na złożenie raportów KOBiZE to 28 lub 29 lutego. W tym terminie należy złożyć raport za rok poprzedni (tj. do 28 lutego 2024 r. za cały rok 2023 itd.). Proces przygotowania i składania raportu KOBiZE jest dość skomplikowany, dlatego warto skorzystać ze wsparcia ekspertów Interzero, którzy przejmą obowiązki raportowe Twojej firmy.
Sprawozdania odpadowe w BDO składa się w terminie do 15 marca każdego roku za rok poprzedni.
Sprawozdania z korzystania ze środowiska należy złożyć raz w roku, w ustawowym terminie do 31 marca. Prawidłowo przygotowane sprawozdanie powinno uwzględniać informacje i dane o zakresie korzystania ze środowiska oraz o wysokości opłat należnych z tego tytułu. Opracowanie sprawozdania oraz wyliczenie opłaty środowiskowej są czasochłonne i nastręczają przedsiębiorcom wielu trudności, dlatego warto zlecić je wyspecjalizowanemu podmiotowi, jakim jest Interzero.
Roczny bilans LZO, czyli Lotnych Związków Organicznych, należy złożyć do 28 lutego, a w latach przestępnych – do 29 lutego.
Termin złożenia sprawozdań SZWO i F-GAZÓW mija 28 lutego każdego roku za rok poprzedni, a w latach przestępnych – 29 lutego. Sprawozdania należy składać za pośrednictwem elektronicznego formularza zamieszczonego w Bazie Danych Sprawozdań (BDS), korzystając z indywidualnego konta swojej firmy. W ramach doradztwa i outsourcingu środowiskowego, Interzero oferuje wsparcie zarówno w rejestracji podmiotu, jak i w przygotowaniu oraz terminowym złożeniu sprawozdań SZWO i FGC,
Oświadczenia w zakresie korzystania z usług wodnych należy składać kwartalnie, w terminie 30 dni od dnia, w którym upływa dzień przypadający na koniec każdego kwartału kalendarzowego.
- za II kw. roku – do 30 kwietnia,
- za II kw. roku – do 30 lipca,
- za III kw. roku – do 30 października,
- za IV kw. roku – do 30 stycznia roku następnego.
Rodzaj składanego oświadczenia zależy do rodzaju usług wodnych, z których korzysta dany podmiot. W doborze odpowiedniego formularza oraz w terminowym składaniu oświadczeń pomogą Ci doradcy środowiskowi Interzero.
Roczne sprawozdanie o produktach, opakowaniach i o gospodarowaniu odpadami z nich powstającymi składa się do 15 marca roku bieżącego za rok poprzedni. Sprawozdanie można złożyć wyłącznie elektronicznie, korzystając z indywidualnego konta w systemie BDO. Nasi doradcy środowiskowi pomogą Ci w rejestracji w BDO, a następnie przygotują i złożą w imieniu Twojej firmy coroczne sprawozdanie o produktach i opakowaniach.
Kontakt
Czekamy na Ciebie. Skontaktuj się z nami.
biuro@interzero.pl
+48 22 742 10 22
Odbiór odpadów
Odbiór odpadów z firm w całej Polsce
Wiemy, jak ważny jest sprawny i bezproblemowy odbiór odpadów z firmy. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów, oferujemy odbiory odpadów z działalności gospodarczych na terenie całej Polski. Pomagamy też zoptymalizować gospodarkę odpadami i wdrożyć rozwiązania, które przyczyniają się do efektywniejszego odzysku surowców i większych oszczędności w firmie.
Odbiór odpadów każdej frakcji i w każdej ilości
Od wielu lat świadczymy usługi odbioru, wywozu i zagospodarowania odpadów wytworzonych przez przedsiębiorców. Obsługujemy klientów z całej Polski i dla każdego z nich przygotowujemy indywidualną ofertę odbioru i ewentualnego zagospodarowania odpadów. Odbieramy odpady sklasyfikowane we wszystkich grupach i podgrupach katalogu odpadów, niezależnie od ich ilości i kodu.
Naszym klientom oferujemy:
- atrakcyjne ceny odbioru odpadów,
- usługi wywozu odpadów na terenie całej Polski,
- elastyczne terminy odbioru odpadów,
- szeroki wachlarz dodatkowych usług środowiskowych dla Twojej firmy.
Realizując odbiory odpadów w całej Polsce, działamy zgodnie z obowiązującym prawem oraz w ramach posiadanych zezwoleń na transport odpadów. W miarę potrzeb Klienta, dostarczamy też pojemniki i kontenery na odpady o różnej pojemności przystosowane do magazynowania oraz do wywozu poszczególnych typów odpadów.
Dzięki znajomości branży i wieloletniemu doświadczeniu w odbiorach odpadów różnego rodzaju, możemy zapewnić konkurencyjne stawki zarówno za sam wywóz odpadów, jak i za usługi dodatkowe w postaci np. ich późniejszego zagospodarowania. Oferujemy też odkup nadmiarowych dokumentów DPR i EDPR, który pomaga przedsiębiorcom zrównoważyć koszty gospodarki odpadowej.
Outsourcing odpadowy Interzero – poznaj nasze usługi
Usługi logistyki odpadowej Interzero obejmują odbiór i wywóz wszystkich rodzajów odpadów wytworzonych w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej. Odbieramy również odpady komunalne powstające w przedsiębiorstwach, które mogą pochodzić zarówno od pracowników firmy, jak i od jej klientów (np. w przypadku stacji benzynowych).
wykonanych ze wszystkich materiałów: papieru, tektury, tworzyw sztucznych, szkła, metalu, drewna
gruzu czystego i mieszanego, selektywnie zebranych odpadów budowlanych, zmieszanych odpadów budowlanych
tj. odpadów biodegradowalnych i materiału kategorii 3
zarówno odpadów stałych, jak i ciekłych o wszystkich kodach
tj. szlamów, rozpuszczalników, przeterminowanych wyrobów gotowych, chemii budowlanej (odpady sypkie i suche), żużlu i popiołów
środków ochrony roślin, farb i lakierów, rozpuszczalników, olejów, emulsji, sprzętu elektrycznego i elektronicznego, baterii i akumulatorów
sortowanych na frakcje oraz odpadów zmieszanych
niezakaźnych (np. leków, narzędzi, opatrunków, artykułów jednorazowego użytku) i zakaźnych (zawierających chorobotwórcze drobnoustroje)
Odbiory odpadów od firm realizujemy przystosowanymi do tego celu pojazdami, których ładowność uwzględnia ilości odpadów zadeklarowane przez klienta.
Chcesz zamówić odbiór odpadów z firmy? Przejdź do formularza kontaktowego i otrzymaj indywidualną ofertę!
Kompleksowe zarządzanie odpadami dzięki Platformie Odpadowej Interzero
Najlepsze efekty optymalizacji gospodarki odpadami w Twojej firmie uzyskasz, łącząc odbiór odpadów za pośrednictwem Interzero z naszą innowacyjną platformą do zarządzania odpadami online.
Z pomocą Platformy Odpadowej Interzero:
- zamówisz odbiór odpadów 1 kliknięciem,
- automatycznie wygenerujesz Kartę Przekazania Odpadu,
- otrzymasz powiadomienie o zbliżającym się terminie odbioru odpadów…
i wiele innych!
Zamów odbiór odpadów z siedziby Twojej firmy
Odbiór odpadów z firmy możesz zamówić też z pomocą formularza kontaktowego lub skrzynki e-mail. Napisz do nas i uzyskaj najlepszą ofertę na wywóz odpadów!
buyback-it
IT and communication: refurbishing devices for reuseBuying, data destruction, remarketing
Interzero buys your used IT and communication devices, and organises all of the steps towards reusing this equipment – quickly, reliably and with a focus on the customer.
Is your company looking to retire hardware? Whatever your equipment – PCs, tablets, monitors, servers, network devices or smartphones – Interzero collects your end-of-life IT hardware and arranges for its reuse or recycling.
Your benefits at a glance
Quick
Simply send us a list of your end-of-life hardware and we will send you a quotation within the next 24 hours.
Attractive
We update our prices on a daily basis and offer you a fair deal for your hardware.
Secure
We ensure the thorough destruction of your data. Security and data protection are top priority at Interseroh.
Reliable
You have a single point of contact during the process from start to finish.
Sustainable
Everyone using our services helps to close material loops and conserve resources.
Remarketing
We give your refurbished, as-new equipment a second lease of life. A range of options is available – as the customer, you decide.
- Charitable: Your equipment is donated to a good cause – and we can help you organise your campaign. One option is a donation to a community organisation or an educational establishment.
- Consumer-friendly: Customers can buy inexpensive refurbished equipment on our “brandused” online platform.
- Employee-oriented: With our specialised shop solution, your employees can purchase refurbished hardware at company rates.
Pick-up
We organise the pick-up of IT equipment to accommodate your requirements. We also ensure your data is secure from the point of pick-up onwards.
- Service-oriented: We pack your equipment up on-site and provide suitable freight containers. We also handle all shipping coordination.
- Flexible: Our services include dismantling, on-site data destruction and special cargo with a range of security options.
- International: We can organise the pick-up of your equipment throughout Europe.
Frequent questions of our customers
Kontakt
Zrównoważone zarządzanie przedsiębiorstwem
W oparciu o naszą wizję ‘zero waste solutions – rozwiązania bez marnowania’ i kierując się naszą strategią zrównoważonego rozwoju, opracowujemy nowe kompleksowe koncepcje dla gospodarki o obiegu zamkniętym. Wspólnie z naszymi klientami, pracownikami i partnerami pracujemy nad rozwiązaniami, które pomagają chronić klimat i oszczędzać zasoby. Naszym celem jest bycie przedsiębiorstwem uczącym się.
2020: Rozmowa Prof. Günthera Bachmanna i Markusa Müller-Drexela
Ochrona klimatu jest ważniejsza niż kiedykolwiek. Jaki wkład może wnieść gospodarka o obiegu zamkniętym? I jak możemy sprawić, że jej wpływ będzie bardziej wszechobecny? Te tematy omawiają prof. Günther Bachmann, ekspert ds. zrównoważonego rozwoju oraz Markus Müller-Drexel, dyrektor zarządzający Interzero Dienstleistungs GmbH. Wysłuchaj nagrania w języku niemieckim:
Strategia zrównoważonego rozwoju Interzero
zero waste – bez marnowania
Tutaj możesz zobaczyć nasz aktualny plan działania dostosowany do strategii zrównoważonego rozwoju:
Plan działania w zakresie zrównoważonego rozwoju
bez marnowaniapomysłów
bez marnowania zasobów
zero waste solutions
Innowacje są siłą napędową udanych procesów transformacji. Licząc się z ryzykiem porażki, testujemy każdy nowy pomysł, który przybliża nas do gospodarki o obiegu zamkniętym. Tylko w ten sposób możemy dokonać zdecydowanych zmian w gospodarce linearnej.
Wspieramy naszych klientów w ich wysiłkach na rzecz zrównoważonego rozwoju i wprowadzaniu tych zagadnień do raportowania pozafinansowego, wykorzystując przy tym potencjał cyfryzacji usług.
Przedłużamy żywotność produktu, wykorzystując nowe rynki i poszerzając modele biznesowe – dzięki wdrożeniu tych mechanizmów pomogliśmy zwiększyć zyski o co najmniej 20 procent.
Aby zapewnić bardziej efektywne wykorzystanie zasobów na linii produkcja-sprzedaż detaliczna, opracowujemy nowe rozwiązania w zakresie projektowania opakowań lepiej dostosowanych do recyklingu.
Wierzymy, że w przyszłości wykorzystanie zasobów musi się opierać na zasadzie ‘zero waste - bez marnowania’. Właśnie dlatego każdego dnia pracujemy nad nowymi rozwiązaniami w zakresie zamykania obiegu surowców.
Aby w przyszłości uwolnić planetę od odpadów z tworzyw sztucznych, nieustannie opracowujemy nowe rozwiązania upcyklingowe dla tworzyw sztucznych. Skupiamy się także na poprawie jakości i ilości surowców wtórnych, które wytwarzamy i oferujemy producentom.
Jeżeli globalne ocieplenie ma się utrzymać poniżej granicy 2°C, trzeba zerwać związek pomiędzy światowym zużyciem zasobów i wzrostem gospodarczym. Stąd nasze dążenie do kreowania rozwiązań na rzecz gospodarki o obiegu zamkniętym i intencja wygenerowania oszczędności na poziomie co najmniej 5 milionów ton zasobów oraz 800 000 ton CO2e (ekwiwalent dwutlenku węgla) rocznie.
Aby osiągnąć znaczące zmniejszenie wpływu na środowisko, szczególnie na obszarach miejskich, stosujemy zintegrowane podejście do zapobiegania powstawaniu odpadów i osiągania znacznego wzrostu wskaźników recyklingu.
Nasi pracownicy i ich możliwości leżą w centrum naszej eksperckiej pozycji dostawcy usług środowiskowych. Aby mieć pewność, że każdego dnia wykonują swoją prace dla klientów na najwyższym poziomie, musimy zadbać o ich zdrowie, bezpieczeństwo, motywację i rozwój zawodowy.
Chcemy promować zdrowie fizyczne i psychiczne naszych pracowników i osiągnąć statystyki zwolnień lekarskich oraz fluktuacji pracowników znacząco niższe niż te typowe dla branży. Dlatego zapewniamy bezpieczne, zorientowane na wartość dodaną i innowacyjne środowisko pracy, które wspiera rozwój osobisty.
Pragniemy zapewnić szanse na zaangażowanie absolutnie wszystkim pracownikom, bez względu na pozycję w obrębie firmy oraz niezależnie od wieku, płci, pochodzenia, wyznawanej religii, czy statusu społecznego. Dlatego dbamy o to, by szanse były równe dla wszystkich (potencjalnych) pracowników naszej firmy.
Aby rozwinąć kompleksową gospodarkę w obiegu zamkniętym, musimy dzielić się naszym doświadczeniem i wiedzą - nie tylko z naszymi klientami, ale także przedstawicielami różnych branż i całym społeczeństwem. Jest to jedyny sposób na zwiększenie świadomości ekologicznych i wygenerowanie ekonomicznych korzyści płynących z efektywnego zarządzania w obiegu zamkniętym.
Uważamy, że naszym obowiązkiem jest promowanie zrównoważonego stylu życia i wzorców konsumpcji. W tym kontekście działamy jako pośrednik, aby zapewnić, że wiedza o gospodarce o obiegu zamkniętym trafia do sektora edukacyjnego, polityki, biznesu i społeczeństwa obywatelskiego.
Chcemy rozwijać i upowszechniać (międzynarodowo) standardy oraz rozwiązania w zakresie gospodarki o obiegu zamkniętym odpowiednie dla każdej branży. W tym celu ściśle współpracujemy z naszymi partnerami, interesariuszami, dostawcami i klientami.
Jednocześnie dajemy naszym pracownikom przestrzeń twórczą, by sami mogli brać udział lub współtworzyć rozwiązania na rzecz gospodarki o obiegu zamkniętym.
bez marnowania talentu
bez marnowania wiedzy
Podejmujemy konkretne kroki w celu realizacji naszej strategii klimatycznej
50% mniej emisji w naszych lokalizacjach do 2025 r
Nasze usługi pomagają klientom ograniczyć emisje gazów cieplarnianych i oszczędzać zasoby. Ale nasze własne działania również przyczyniają się do emisji CO2. Naszym celem jest więc ograniczenie emisji we własnych lokalizacjach, a poprzez to przyczynianie się do osiągnięcia celu ustalonego w 2015 r. na Konferencji Klimatycznej ONZ, a mianowicie ograniczenia globalnego ocieplenia do znacznie poniżej dwóch stopni Celsjusza. W tym celu projektujemy wewnętrzne procesy i działania tak, aby były jak najbardziej neutralne pod względem zużycia zasobów i jak najbardziej wydajne. Wykorzystaliśmy obliczenia naszego śladu węglowego, aby sformułować strategię klimatyczną i konkretne cele:
- 50% redukcja emisji w każdym zakładzie (Zakres 1 i 2) do 2025 r
- Ciągła identyfikacja możliwości optymalizacji w logistyce i dążenie do zmniejszenia emisji związanych z logistyką
- Roczne oszczędności w wysokości co najmniej 5,5 miliona ton zasobów i 800 000 ton ekwiwalentu dwutlenku węgla dzięki świadczonym przez nas usługom
Kampanie edukacyjne
Wprowadzasz na rynek krajowy produkty w opakowaniach lub opakowania? Masz obowiązek prowadzenia publicznych kampanii edukacyjnych
Obowiązek prowadzenia publicznych kampanii edukacyjnych jest jednym z wymogów prawnych ciążących na wprowadzających opakowania i produkty w opakowaniach (ustawa z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi).
Pod pojęciem kampanii edukacyjnej kryje się każde działanie, mające na celu:
- podniesienie stanu świadomości ekologicznej społeczeństwa;
- dotyczące prawidłowego postępowania z odpadami opakowaniowymi;
- uświadamiające o wpływie odpadów opakowaniowych na środowisko i zdrowie ludzi;
- informujące o dostępnych systemach zwrotu, zbierania, odzysku i recyklingu opakowań produktowych.
Publiczne kampanie edukacyjne w sposób specjalny dotyczą przedsiębiorców wprowadzających na rynek produkty objęte dyrektywą SUP (Single-Use Plastics) – implementowanej do polskich przepisów ustawą z dnia 11 maja 2001 r. o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej (Dz. U. z 2020 r. poz. 1903 oraz z 2023 r. poz. 877)). Zgodnie z zapisami dodatkowy obowiązek edukacyjny dotyczy produktów jednorazowego użytku zawierających plastik, takich jak:
- chusteczki nawilżane
- balony
- lekkie torby na zakupy z tworzywa sztucznego
- podpaski higieniczne, tampony oraz aplikatory do tamponów
W ramach działań edukacyjnych należy informować o:
- dostępności alternatywnych produktów wielokrotnego użytku, systemów ponownego użycia oraz najlepszych praktykach w zakresie należytego gospodarowania odpadami,
- wpływie zaśmiecania oraz nieodpowiedniego unieszkodliwiania odpadów na środowisko, w szczególności środowisko morskie,
- wpływie nieodpowiednich sposobów unieszkodliwiania odpadów na sieci kanalizacyjne.
Jak wywiązać się z obowiązku prowadzenia publicznych kampanii edukacyjnych?
1. Poprzez NFOŚiGW – przekazując kwotę w wysokości co najmniej 2% wartości netto opakowań wprowadzonych do obrotu w poprzednim roku kalendarzowym bezpośrednio na wskazany rachunek Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW).
2. Współpracując z organizacją odzysku opakowań – z tego rozwiązania skorzystać może każdy podmiot wprowadzający na rynek krajowy towary w opakowaniach, niezależnie od sposobu, w jaki rozlicza opłatę produktową.
Pomożemy Ci wywiązać się z przepisów prawnych i jeszcze na tym zarobić
Sprytne rozwiązanie, które przekuwa wymogi formalne w realny zysk dla Twojej firmy. Interzero pomaga przedsiębiorstwom realizować wydarzenia i akcje marketingowe, łącząc obowiązki środowiskowe z potrzebami komunikacyjnymi firmy.
- Przekonujemy, że edukacja ekologiczna nie musi być nudna i sztampowa.
- Udowadniamy, że nie musi być zbędnym, tylko „formalnym” wydatkiem.
- Sprawiamy, że edukacja ekologiczna staje się mocną stroną i przewagą konkurencyjną Twojej firmy.
- Wpływa na korzystny wizerunek Twojego biznesu – nowoczesnego, odpowiedzialnego, godnego zaufania.
Właśnie dlatego, w ramach kampanii edukacyjnej z zakresu ochrony środowiska, oferujemy:
- pewność prawidłowego wywiązania i rozliczenia się z ustawowego obowiązku prowadzenia publicznych kampanii edukacyjnych;
- realizację dodatkowych dedykowanych akcji edukacyjnych;
- skrojone na miarę pomysły – projekty edukacyjne proponowane przez Interzero dają możliwość zrealizowania obowiązków ustawowych, a także – poprzez dobranie skali i formy obecności klienta – celów w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu;
- raport roczny z realizacji publicznych kampanii edukacyjnych.
Czekamy na Ciebie. Skontaktuj się z nami.
biuro@interzero.pl
+48 22 742 10 22
Kontakt
Zrównoważony rozwój
Raport zrównoważonego rozwoju
Tworzenie wartości zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, ochrona klimatu i zasobów, bycie odpowiedzialnym społecznie: przeczytaj nasz aktualny Raport zrównoważonego rozwoju, aby zobaczyć, do jakich celów dążymy i co już udało nam się osiągnąć
Sprawdź nasz wkład w gospodarkę o obiegu zamkniętym
Gospodarka o obiegu zamkniętym rozwija się w szybkim tempie. Coraz więcej przedsiębiorstw dostrzega możliwości zrównoważonej transformacji i śmiało kroczą ku przyszłości. Te firmy tylko zyskują, gdyż unikanie marnotrawstwa, ponowne wykorzystanie i recykling nie tylko redukują obciążenie dla naszej planety, ale również otwierają nowe horyzonty w tworzeniu wartości.
Z wykorzystaniem naszego magazynu dedykowanego zrównoważonemu rozwojowi, „Sustainability Magazine”, pragniemy przedstawić, w jaki sposób przedsiębiorstwa oraz środowisko czerpią zyski z innowacyjnych rozwiązań związanych z gospodarką o obiegu zamkniętym. Chcemy także podkreślić rolę, jaką Interzero już odgrywa w kształtowaniu tej gospodarki wraz z naszymi klientami i partnerami. Dzięki temu magazynowi dążymy do inspirowania innych do podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju i wykorzystywania potencjału obiegu zamkniętego.
One World. Zero Waste. Let's #MoveTheDate!
Zostań częścią naszego ruchu i zmniejsz swój ślad ekologiczny. Bo ochrona klimatu to sport zespołowy! Dzięki nam wpłyniesz na zrównoważony rozwój swojego przedsiębiorstwa, zwiększysz możliwości długoterminowego zysku i poprawisz swoją reputację.
Z badań Global Footprint Network wynika, że nasze działania związane z recyklingiem przesuwają Dzień Długu Ekologicznego o 7 minut i 16 sekund na całym świecie.
Dzień Długu Ekologicznego, znany także jako „Overshoot Day”, to symboliczna data w roku, kiedy ludzkość zużyła więcej zasobów naturalnych, niż Ziemia jest w stanie odnowić. Od tego momentu do końca roku funkcjonujemy na „kredyt” ekologiczny, wykorzystując więcej zasobów, niż nasz ekosystem może zregenerować. To alarmujący wskaźnik nadmiernej eksploatacji i presji, jaką wywieramy na planetę.
Wspólnie z klientami i partnerami możemy wpłynąć na globalny Dzień Długu dla Ziemi. Recykling i ponowne wykorzystanie materiałów chronią naszą planetę, ograniczając emisje gazów cieplarnianych i zachowując bioróżnorodność.
Let’s #MoveTheDate
Kontakt
FAQ
Często zadawane pytania (FAQ)
W tym miejscu znajdziesz odpowiedzi na najpopularniejsze pytania.
Opłata produktowa jest „ekologicznym” zobowiązaniem przedsiębiorców wytwarzających, wprowadzających produkty w opakowaniach, produkty poużytkowe, baterie i akumulatory na rynek krajowy. Opłata produktowa jest sumą opłat za niewykonany odzysk oraz za niewykonany recykling.
Czy Twoja firma zobowiązana jest do uiszczenia opłaty produktowej? Sprawdź, czy możesz uniknąć opłaty produktowej wypełniając krótką 3-minutową ankietę – TUTAJ.
Rozumie się przez to wywóz odpadów opakowaniowych z terytorium kraju na terytorium państwa niebędącego państwem członkowskim Unii Europejskiej w celu poddania ich recyklingowi.
Ustawa z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (Dz.U. 2013 poz. 888 z późn. zm.).
Ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. 2009 Nr 79 poz. 666 z późn. zm.).
Ustawa z dnia 11 maja 2001 r. o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej (Dz. U. 2001 Nr 63 poz. 639 z późn. zm.).
Obowiązek prowadzenia publicznych kampanii edukacyjnych dotyczy wszystkich przedsiębiorców, którzy wprowadzają produkty w opakowaniach do obrotu rynkowego w Polsce. Zgodnie z Art. 19 Ustawy z dnia 13 czerwca 2013 roku, prócz obowiązku recyklingu odpadów opakowaniowych, każdy z przedsiębiorców ma również obowiązek prowadzenia publicznych kampanii edukacyjnych z zakresu ochrony środowiska, lub w przypadku braku takiej możliwości, przeznaczenia 2% wartości netto zakupionych opakowań na ten cel.
Istnieje również możliwość przekazania tego obowiązku wyspecjalizowanemu podmiotowi, takiemu jak Interzero.
DPR – rozumie się przez to dokument potwierdzający recykling odpadów opakowaniowych, w tym określający masę tych odpadów i sposób ich recyklingu.
EDPR – rozumie się przez to dokument potwierdzający odpowiednio eksport odpadów opakowaniowych albo wewnątrzwspólnotową dostawę odpadów opakowaniowych w celu poddania ich recyklingowi, w tym określający masę tych odpadów.
Rozumie się przez to wywóz odpadów opakowaniowych z terytorium kraju na terytorium innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej w celu poddania ich recyklingowi.
Dokumenty wystawiane są na wniosek wprowadzającego produkty w opakowaniach, organizacje odzysku opakowań lub organizacje samorządu gospodarczego przez przedsiębiorcę: eksportującego odpady opakowaniowe oraz dokonującego wewnątrzwspólnotowej dostawy odpadów opakowaniowych.
Moje Interzero
Login to numer NIP, myślnik i cyfra, która zmienia się zależności od ilości utworzonych kont dla danego NIP-u , np. „1111111111-1”, „1111111111-2” itd.
Adres mailowy, dane użytkownika oraz dodanie nowego użytkownika można zaktualizować pisząc maila na adres rozliczenia@interzero.pl.
Sprawozdania roczne o produktach, opakowaniach i o gospodarowaniu odpadami z nich powstającymi są wykonywane zgodnie z zapisami w „Ustawie o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi” – sprawozdanie za dany rok jest wykonywane na podstawie ilości podanych w poprzednim roku kalendarzowym.
Po zalogowaniu do portalu Moje Interzero należy wejść w zakładkę Raporty, następnie kliknąć żółty przycisk „Złóż raport”. Po wybraniu odpowiedniej zakładki z nazwą raportu należy kliknąć przycisk „Uzupełnij raport”
Raport o masach wprowadzonych opakowań, produktów i baterii za rok poprzedni należy złożyć do 31 stycznia roku bieżącego tj. rapot za rok 2022 należy złożyć do 31 stycznia 2023 roku.
Zero Waste IT
To przygotowanie używanych urządzeń do ponownego użycia. Oprócz czyszczenia sprzętu i naprawy lub wymiany części wykonywana jest również pełna anonimizacja, co oznacza, że Interzero usuwa wszelkie ślady danych w tych urządzeniach. Można również zainstalować nowe oprogramowanie.
Sprzęt elektryczny i elektroniczny często ma krótki okres użytkowania. W Polsce uwagi na obowiązek prowadzenia selektywnej zbiórki odpadów zabronione jest wyrzucanie zużytego sprzętu do pojemników na odpady komunalne. Jednak nawet używane urządzenie może być w pełni funkcjonalne i jest zbyt cenne, by trafić do śmietnika. Zajmujemy się certyfikowanym i bezpiecznym odnawianiem sprzętu, przekształcając go w aktywa nadające się do odsprzedaży. Należy zaznaczyć , że sprzęt elektroniczny szybko traci na wartości, dlatego warto rozważyć decyzję o sprzedaży, aby zmaksymalizować odzyskiwaną wartość.
Kupujemy każdy rodzaj elektroniki np. monitory, komputery stacjonarne, laptopy, tablety, smartfony, serwery i akumulatory, urządzenia sieciowe i elektronikę użytkową. Chętnie pomożemy w zagospodarowaniu, także innych urządzeń. Skontaktuj się z nami, aby uzyskać dodatkowe informacje – zerowasteit@interzero.pl.
Aby przygotować ofertę, potrzebujemy informacji o ilości, rodzaju, producencie, nazwie modelu, specyfikacjach, wieku, dysku SSD (dla laptopów), stanie, wadach, posiadanym zasilaczu. Nie wahaj się z nami skontaktować i poprosić o formularz wyceny!
Obowiązują następujące minimalne ilości:
- Komputery: 50 szt.
- Laptopy: 25 szt.
- Monitory (od 19 cali): 70 szt.
Odbieramy tablety, telefony, elektronikę użytkową i produkty Apple w mniejszych ilościach – prosimy o zapytanie o szczegóły.
Certificate resources SAVED – to dokument opracowany we współpracy z Instytutem Fraunhofera UMSICHT dostarczany naszym partnerom potwierdzający zaoszczędzenie zasobów pierwotnych i redukcję emisji gazów cieplarnianych. Wartości są certyfikowane przez Instytut Fraunhofera i dlatego mogą być wyświetlane w raporcie na temat zrównoważonego rozwoju.
Made4Loop
Looping (z ang. loop pętla) to wykorzystanie wielorazowych opakowań na żywność, które konsumenci wypożyczają za opłatą, a następnie zwracają w systemie depozytowym. W ten sposób opakowanie pozostaje w obiegu zamkniętym.
Usługa Made4Loop to Looping kubków i pojemników wielokrotnego użytku w modelu, w którym Interzero zapewnia wsparcie na każdym etapie procesu. Nasze rozwiązanie jest szyte na miarę i dostosowane do przedsiębiorstw każdego rozmiaru. Dopasujemy etapy projektu do potrzeb Twojego biznesu.
Jeśli prowadzisz kawiarnię, punkt gastronomiczny bądź sprzedaż napojów w kubkach jednorazowych na wynos od 1 stycznia 2024 musisz nałożyć dodatkowe opłaty na swoich klientów, którzy będą zamawiać u Ciebie napoje w kubkach jednorazowego użytku. Powodem tych zmian jest uchwalenie ustawy o SUP (Single Use Plastics), która jest transpozycją unijnej dyrektywy 2019/904. Od 1 lipca 2024 roku przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż napojów w kubkach jednorazowych będą musieli zapewnić swoim klientom bardziej zrównoważoną i przyjazną środowisku alternatywę.
Zgodnie z interpretacją Ministerstwa Finansów opłata może być wliczona w cenę produktu i nie musi być wyodrębniona na paragonie.
Opłata pobierana jest tylko od opakowań jednorazowych z tworzyw sztucznych.
Opłatę za kubek lub opakowanie jednorazowego użytku ponosi konsument końcowy.
Nie, opakowania wielokrotnego użytku nie podlegają ustawie SUP.
Made4Loop – system depozytowy opakowań wielokrotnego użytku
Made4Loop – system depozytowy opakowań wielokrotnego użytku
Już od 1 lipca 2024 r. przedsiębiorcy sprzedający napoje w jednorazowych kubkach będą musieli zapewnić swoim klientom alternatywne opakowania, które będą bardziej przyjazne dla środowiska i pomogą ograniczyć ilość plastikowych odpadów. Ten obowiązek wynika z polskiej ustawy SUP, która jest transpozycją unijnej dyrektywy 2019/904. Jednym ze sposobów na dostosowanie się do wymogów dyrektywy plastikowej jest wprowadzenie w firmie systemu depozytowego wielorazowych opakowań zwrotnych.
Looping – odpowiedź Interzero na obowiązki nałożone przez dyrektywę SUP
Looping to unikalne rozwiązanie, dzięki któremu wdrożysz w swojej firmie zrównoważone, wielorazowe i ekologiczne alternatywy dla jednorazowych kubków i opakowań na żywność.
Model Made4Loop stworzonym przez Interzero zakłada wykorzystanie wielorazowych kubków i opakowań, które klienci wypożyczają za kaucją, a następnie zwracają w systemie depozytowym. W ten sposób opakowanie pozostaje w obiegu zamkniętym i jest ponownie wykorzystywane dziesiątki, jeśli nie setki razy.
Korzyści z wprowadzenia systemu Made4Loop w Twojej firmie
Nasz model Made4Loop to nie tylko sposób na dostosowanie przedsiębiorstwa i jego oddziałów do nowych wymogów prawnych. Stworzone przez Interzero rozwiązanie dostarcza mnóstwo dodatkowych korzyści zarówno Twojej firmie, jak i jej klientom oraz środowisku.
Dzięki usłudze Made4Loop zapewnisz swojej firmie:
- wdrożenie sprawnie działającego systemy depozytowego dostosowanego do procesów funkcjonujących w przedsiębiorstwie i w jego oddziałach,
- bezproblemową realizację obowiązków prawnych (wynikających m.in. z ustawy SUP i z ROP),
- wsparcie ekspertów na każdym etapie tworzenia, wdrażania i funkcjonowania systemu,
- zmniejszenie ilości wytwarzanych odpadów i redukcję kosztów gospodarki odpadami,
- indywidualny projekt kubków i boxów dopasowanych do oferty Twojej firmy (np. pojemności napojów, wielkości porcji),
- kreowanie wizerunku firmy odpowiedzialnej społecznie i stosującej zrównoważone praktyki,
- redukcję śladu węglowego, która pozytywnie wpłynie na wyniki firmy w ESG,
- ujednolicenie procesów związanych z funkcjonowaniem systemu wielorazowych opakowań zwrotnych we wszystkich punktach sprzedaży Twojej firmy.
System Made4Loop dopasowany do specyfiki Twojej firmy
Made4Loop to kompleksowa usługa skierowana do wszystkich firm (w tym do kawiarni, restauracji, punktów gastronomicznych oraz stacji benzynowych), które muszą dostosować się do obowiązków wynikających z ustawy SUP. Nasze rozwiązanie jest szyte na miarę potrzeb Twojej firmy i dopasowane do przedsiębiorstw każdej wielkości.
Usługa Made4Loop składa się z 6 etapów:
- Analizy potrzeb i potencjału firmy.
- Wsparcia w opracowaniu modelu biznesowego opartego na wnioskach płynących z analizy.
- Dostarczenia opakowań i wdrożenia systemu depozytowego.
- Serwisu (logistyki, mycia, dezynfekcji).
- Rozliczenia kaucji i pozostałych kosztów.
- Przejęcia obowiązku realizacji kampanii edukacyjnych.
Każdy z tych etapów może być też oddzielną usługą, którą dopasujemy do rozwiązań już funkcjonujących w Twojej firmie.
Co otrzymasz wprowadzając obieg zamknięty kubków wielorazowych z Interzero?
W ramach usługi Made4Loop, Interzero zapewni Twojej firmie:
- kompleksowe doradztwo i pomoc w stworzeniu systemu depozytowego opakowań zwrotnych dopasowanego do potrzeb Twojej firmy oraz jej klientów,
- outsourcing działań związanych z projektowaniem, produkcją i brandingiem kubków oraz opakowań wielokrotnego użytku,
- wdrożenie systemu, obejmujące dostarczenie opakowań i (opcjonalnie) sprzętu myjącego oraz szkolenie pracowników,
- wsparcie w przygotowaniu kampanii edukacyjnej i świadomościowej skierowanej do Twoich klientów,
- dostęp do narzędzi cyfrowych umożliwiających monitoring opakowań będących w obiegu oraz śledzenie przepływu kaucji.
Interzero oferuje też pełną obsługę systemu depozytowego opakowań zwrotnych, która obejmuje:
- logistykę systemu oraz serwis (dostarczanie i odbiór kubków z punktów sprzedaży, usługi mycia i dezynfekcji, przygotowanie opakowań do ponownego wprowadzenia do obiegu),
- przejęcie obowiązku rozliczania kaucji pomiędzy oddziałami Twojej firmy,
- outsourcing działań związanych z obowiązkiem prowadzenia publicznych kampanii edukacyjnych, który wynika z Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta (ROP).
Zaufaj wiedzy ekspertów Interzero i wprowadź looping w swojej firmie
Interzero od ponad 30 lat zajmuje się przejmowaniem i realizacją środowiskowych obowiązków prawnych, które ciążą na przedsiębiorcach. Tworzymy obiegi zamknięte produktów i logistyki zwrotnej oraz wdrażamy inteligentne, kompleksowe rozwiązania, które skupiają się na dążeniu do osiągnięcia zrównoważonego rozwoju firm przynoszącego korzyści dla środowiska, gospodarki i całego społeczeństwa.
Mamy wsparcie międzynarodowego know-how w krajach, w których system depozytowy opakowań wielokrotnego użytku jest już obecny.
Potrzebujesz wsparcia? Skontaktuj się z nami!
made4loop@interzero.pl
+48 22 742 10 22
Kontakt
System kaucyjny – kompleksowa obsługa i doradztwo
Obsługa systemu kaucyjnego – usługi dla producentów, dystrybutorów i podmiotów reprezentujących
Na mocy nowelizacji ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi oraz niektórych innych ustaw, od 2025 r. w Polsce zostanie wprowadzony system kaucyjny obejmujący jedno- i wielorazowe opakowania na napoje. Przepisy adresowane są do producentów wprowadzający napoje w opakowaniach oraz dystrybutorów napojów w opakowaniach objętych kaucją i nakładają na nich szereg nowych obowiązków prawnych.
Jesteś producentem lub sprzedawcą i przystępujesz do systemu kaucyjnego jako uczestnik? Potrzebujesz wsparcia w realizacji nowych obowiązków wynikających z ustawy kaucyjnej? Chcesz stworzyć własny system kaucyjny?
Skorzystaj z wiedzy ekspertów Interzero. Oferujemy fachowe doradztwo dla firm tworzących i uczestniczących w systemie kaucyjnym: dla producentów i dystrybutorów oraz dla podmiotów reprezentujących. Zapewniamy kompleksową obsługę systemów kaucyjnych m.in. w zakresie odbiorów i logistyki opakowań i odpadów opakowaniowych oraz ich zagospodarowania.
Obejrzyj szkolenia online w tematyce systemu kaucyjnego na Interzero Academy!
Prowadzący szkolenie: Paweł Sosnowski
- System kaucyjny – nowe obowiązki przedsiębiorców wprowadzających napoje w opakowaniach oraz prowadzących jednostki handlowe wynikające ze zmiany przepisów ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi
- System kaucyjny w Polsce – co oznacza dla Twojego biznesu?
Jesteś producentem napojów w opakowaniach objętych systemem kaucyjnym?
Czy wiesz, że:
- masz obowiązek osiągnięcia wysokiego ustawowego poziomu selektywnej zbiórki opakowań i odpadów opakowaniowych? W 2025 r. musisz zebrać ich 77%, a w 2029 r. aż 90%,
- musisz prowadzić szczegółową ewidencję opakowań objętych systemem kaucyjnym, które wprowadzisz na rynek,
- jesteś zobowiązany umieścić na opakowaniach podlegających kaucji specjalne oznakowanie?
Zapewnimy Ci realizację ustawowych obowiązków oraz intuicyjne narzędzia do raportowania i ewidencjonowania
Świadczymy usługi doradcze i konsultacyjne dla firm wprowadzających napoje w opakowaniach objętych kaucją. Naszym klientom oferujemy też szereg narzędzi cyfrowych, które uproszczą i przyspieszą realizację obowiązków prawnych wynikających z ustawy kaucyjnej.
Dzięki usługom Interzero, zyskasz:
- fachowe doradztwo (m.in. w zakresie oznakowania opakowań objętych kaucją),
- sprawne rozliczenia kaucji pomiędzy uczestnikami systemu kaucyjnego (clearing),
- dostęp do Platformy Odpadowej Interzero – cyfrowego narzędzia do zarządzania logistyką odpadów i raportowaniem BDO,
- gwarancję dostępu do rekcyklatu w ilości wymaganej ustawą i zgodnej z zapotrzebowaniem Twojej firmy,
- bezproblemowe osiągnięcie minimalnych ustawowych poziomów selektywnej zbiórki i recyklingu odpadów.
Jesteś sprzedawcą napojów w opakowaniach objętych systemem kaucyjnym?
Od 2025 r. Twoim obowiązkiem jest:
- zawarcie umowy z przynajmniej jednym (a w przypadku powierzchni handlowej pow. 200m2 – z każdym) podmiotem reprezentującym w systemie kaucyjnym,
- pobieranie kaucji przy sprzedaży napojów w opakowaniach objętych systemem kaucyjnym,
- odbieranie pustych opakowań i odpadów opakowaniowych oraz zwracanie kaucji (w przypadku powierzchni handlowej pow. 200m2),
- rozliczanie kosztów zbiórki opakowań i odpadów opakowaniowych objętych systemem kaucyjnym z podmiotem reprezentującym,
- ewidencjonowanie liczby nabytych, sprzedanych i zwróconych opakowań objętych kaucją,
- informowanie konsumentów m.in. znaczeniach oznakowań, systemach zwrotu, zbierania i recyklingu opakowań objętych kaucją.
Dostarczymy Ci rozwiązania ułatwiające zbieranie i logistykę odpadową oraz przejmiemy obowiązek raportowania.
Od ponad 30 lat świadczymy usługi logistyki odpadowej i tworzymy rozwiązania usprawniające gospodarkę odpadami w każdej firmie. Naszym klientom dostarczamy cyfrowe narzędzia zintegrowane z systemem BDO, które automatyzują ewidencję odpadów. Przejmujemy też obowiązki raportowania, eliminując ryzyko błędów i oszczędzając Twój czas.
Sprzedawcom uczestniczącym w systemie kaucyjnym zapewniamy:
- dostarczenie wybranego butelkomatu lub organizację systemu workowego,
- usługi odbioru opakowań i odpadów opakowaniowych objętych kaucją,
- intuicyjną platformę online ułatwiającą zarządzanie odbiorami odpadów i raportowanie w systemie BDO,
- kompleksowe doradztwo, m.in. w zakresie realizacji obowiązku informacyjnego.
Jesteśmy wyłącznym dystrybutorem modułowych butelkomatów Sielaff na terenie Polski. Oferujemy dostarczenie i montaż konkretnego butelkomatu, lokalny serwis urządzeń, przeglądy 2 razy w roku i rozszerzoną, 5-letnią gwarancję.
Chcesz utworzyć lub już utworzyłeś własny podmiot reprezentujący?
Polski system kaucyjny zorganizowany jest wokół podmiotu reprezentującego, który tworzy system kaucyjny, zawiera umowy z producentami i dystrybutorami oraz odpowiada za sprawne funkcjonowanie i realizację ustawowych obowiązków swoich uczestników.
Pomożemy Ci w budowaniu, kształtowaniu i obsłudze nowego lub istniejącego systemu kaucyjnego
Jesteśmy liderem branży odzysku opakowań w Polsce i mamy ponad 10-letnie doświadczenie w kompleksowej obsłudze systemów kaucyjnych w innych państwach. Łączymy międzynarodowe know-how ze zdobywanym na rynku krajowym doświadczeniem w gospodarce odpadami, logistyce odpadowej, recyklingu i zamykaniu obiegu surowców. Mamy wsparcie ekspertów z krajów, w których od lat z powodzeniem funkcjonuje system kaucyjny (Niemcy, Chorwacja) oraz z państw, gdzie Interzero aktywnie uczestniczy w pracach nad wprowadzeniem systemu kaucyjnego (Włochy).
Podmiotom reprezentującym w systemie kaucyjnym oferujemy:
- zbudowanie od podstaw systemu kaucyjnego dostosowanego do potrzeb uczestników,
- doradztwo i konsultacje na każdym etapie tworzenia i funkcjonowania systemu kaucyjnego,
- dostarczenie systemu operacyjnego pozwalającego na bieżąco monitorować ilość opakowań w systemie kaucyjnym oraz środki finansowe pochodzące z kaucji,
- prowadzenie pełnej ewidencji i przejęcie obowiązku sprawozdawczości związanej z gospodarowaniem opakowaniami objętymi systemem kaucyjnym,
- przejęcie obowiązku rozliczania kaucji pomiędzy uczestnikami systemu kaucyjnego (clearing),
- organizację zbiórki opakowań i odpadów opakowaniowych objętych kaucją (butelkomaty, system workowy),
- zapewnienie logistyki systemu kaucyjnego – organizację odbiorów zwróconych opakowań i odpadów opakowaniowych z jednostek handlowych i centrów logistyki oraz ich transport w sposób gwarantujący bezpieczeństwo i szczelność systemu,
- przygotowanie odpadów opakowaniowych do przetworzenia (sortowanie, przeliczanie) oraz ich zagospodarowanie,
- przetworzenie odpadów i zapewnienie recyklatu dla producentów uczestniczących w systemie kaucyjnym.
Dzięki naszym usługom, zapewnisz producentom uczestniczącym w Twoim systemie kaucyjnym osiągnięcie wymaganych ustawowo poziomów zbiórki oraz recyklingu i unikniesz ponoszenia kosztów związanych z wniesieniem opłaty produktowej.
System kaucyjny PIOIRO – przystąp do systemu stworzonego przez ekspertów Interzero
Od momentu opublikowania nowelizacji wprowadzającej system kaucyjny w Polsce, Interzero aktywnie uczestniczy w tworzeniu systemu kaucyjnego PIOIRO. Nie jesteśmy jedynie uczestnikami – naszym celem jest kreowanie systemu kaucyjnego zgodnie z potrzebami naszych klientów oraz w oparciu o naszą wiedzę i praktykę w zakresie funkcjonowania systemu zagospodarowania odpadów w Polsce i systemów kaucyjnych w innych państwach europejskich.
System kaucyjny w Polsce – często zadawane pytania
Zgodnie z przepisami ustawy kaucyjnej, w Polsce kaucją zostaną objęte następujące opakowania:
- butelki jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych na napoje o pojemności do 3l,
- szklane butelki wielokrotnego użytku na napoje o pojemności do 1,5l,
- opakowania metalowe na napoje o pojemności do 1l.
Maksymalna wysokość kaucji została ustalona w ustawie kaucyjnej na poziomie 2 zł.
Dokładna wysokość kaucji za opakowania objęte systemem depozytowym zostanie określona w rozporządzeniu wydanym na podstawie delegacji zawartej w ustawie kaucyjnej.
Jeśli prowadzisz jednostkę handlu detalicznego lub hurtowego, która oferuje napoje w opakowaniach objętych kaucją, jesteś zobowiązany do przystąpienia do systemu kaucyjnego minimum w zakresie pobierania kaucji. Jeśli powierzchnia handlowa tej jednostki wynosi powyżej 200m2, musisz przystąpić do systemu kaucyjnego również w zakresie zwrotu kaucji i odbioru opakowań i odpadów opakowaniowych objętych kaucją.
Jeśli jesteś producentem (wprowadzającym) napoje w opakowaniach objętych kaucją, to nie jesteś prawnie zobowiązany do przystąpienia do systemu kaucyjnego. Musisz jednak liczyć się z faktem, że nie wykonasz wtedy obowiązku zapewnienia poziomu zbierania poprzez system kaucyjny i będziesz musiał samodzielnie wyliczyć i wnieść opłatę produktową.
Każdy z podmiotów wprowadzających napoje w opakowaniach objętych kaucją jest zobowiązany do osiągnięcia następujących poziomów selektywnej zbiórki opakowań:
- butelki jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych na napoje o pojemności do 3l:
- 77% w 2025 r.,
- 81% w 2026 r.,
- 84% w 2027 r.,
- 87% w 2028 r.,
- 90% 2 2029 r.,
- szklane butelki wielokrotnego użytku na napoje o pojemności do 1,5l:
- 77% w 2025 r.,
- 81% w 2026 r.,
- 84% w 2027 r.,
- 87% w 2028 r.,
- 90% 2 2029 r.,
- opakowania metalowe na napoje o pojemności do 1l:
- 77% w 2025 r.,
- 81% w 2026 r.,
- 84% w 2027 r.,
- 87% w 2028 r.,
- 90% 2 2029 r.
Wprowadzający produkty w opakowaniach objętych kaucją, którzy przystąpili do systemu kaucyjnego i nie osiągnęli minimalnych poziomów zbiórki, są zobowiązani do wniesienia opłaty produktowej. Maksymalna stawka opłaty produktowej dla opakowań wynosi 25 zł za 1 kg. Opłatę tę wnoszą solidarnie z podmiotem reprezentującym w proporcjach 50:50.
Wprowadzający, którzy nie przystąpili do systemu kaucyjnego, muszą samodzielnie wyliczyć i uiścić całą należną opłatę produktową.
Czekamy na Ciebie. Skontaktuj się z nami.
systemkaucyjny@interzero.pl
+48 22 742 10 22
Kontakt
Ekourządzenia
Gospodarka o obiegu zamkniętym to koncepcja, która ma na celu racjonalizację wykorzystania zasobów, ograniczenie negatywnego wpływu wytwarzanych towarów na środowisko oraz zmniejszenie ilości odpadów. Nasze ekourządzenia pomogą Ci w utrzymaniu tych standardów. Sprawdź, co oferujemy!
Szukasz odpowiedzi na depozytową zbiórkę opakowań? Poznaj idealne rozwiązanie do sklepu czy biura — butelkomat, który w najwyższej konfiguracji zbiera i segreguje PET, aluminium i szkło. Ten zautomatyzowany punkt skupu odpadów, można dostosować do potrzeb danego biznesu, pod względem wielkości maszyny i zbieranej frakcji.
Funkcjonalność:
Automat wyposażony jest w zaawansowany system identyfikacji odpadów połączony z bazą danych. Przyjmuje do 60 butelek lub 20 skrzynek na minutę. Posiada duży, dotykowy panel LCD, na którym wyświetla się m.in. kaucja należna za oddane opakowania. Jego intuicyjny interfejs sprawi, że konsumenci Twojej sieci handlowej bez problemu go obsłużą. Poziom wypełnienia butelkomatu jest monitorowany na bieżąco przez internet. W momencie osiągnięcia prawie pełnej objętości maszyny, sklep może zamówić odbiór odpadów, za pomocą prostego systemu zgłoszeniowego.
Zalety urządzenia:
- Modułowa konstrukcja,
- Szybkość działania,
- Intuicyjna obsługa,
- Zaawansowana identyfikacja opakowań.
Przetwarzaj odpady biodegradowalne zgodnie z ideą gospodarki o obiegu zamkniętym! Maszyna kompostująca Oklin to innowacyjna alternatywa dla kompostowników tradycyjnych. Sprawdza się tam, gdzie brakuje miejsca, czasu lub chęci do kompostowania tradycyjnego. Skutecznie przetwarza odpady biodegradowalne w miejscu ich powstawania na prekompost, który można użyć do roślin doniczkowych albo na terenach zielonych. Z powodzeniem zastąpi kosz na bioodpady.
Funkcjonalność:
Urządzenie zapewnia efektywne przetwarzanie wszystkich rodzajów odpadów biodegradowalnych oraz niektórych opakowań. Kompostowanie odbywa się przy pomocy mikroorganizmów AciduloTM w ciągu zaledwie 24 godzin. Kompostowanie redukuje nawet o 90% masę i objętość odpadów. Urządzenie umożliwia optymalizację kosztów gospodarki odpadami. Urządzenie świetnie sprawdzi się zarówno w przestrzeni domowej, jak i w lokalach gastronomicznych, biurach, szkołach i hotelach. Oferujemy kilka wariantów i rozmiarów urządzenia, dostosowując je do potrzeb klienta.
Zalety:
- Cicha i szybka praca,
- System nano-dezodoryzacji, który pochłania i redukuje zapachy,
- Redukcja objętości odpadów nawet o 90%.
Poznaj Bin-e! Inteligentny kosz, który automatycznie rozpoznaje i segreguje odpady do 4 frakcji: plastik, papier, szkło, aluminium. Świetnie sprawdzi się w biurze lub w innych placówkach, gdzie chcemy mądrze gospodarować odpadami. Dzięki możliwości personalizacji świetnie wkomponuje się w Twoje wnętrze, ale przede wszystkim umożliwi Twoim pracownikom prawidłową segregację oraz zwiększy ich świadomość ekologiczną.
Funkcjonalność:
Urządzenie dzięki sztucznej inteligencji skutecznie rozpoznaje odpady i transportuje do odpowiedniej frakcji. Posiada 50-calowy monitor, umożliwiający komercjalizację (udostepnienie powierzchni reklamowej). Wbudowana prasa pozwala zmniejszyć objętość papieru i plastiku ograniczając częstotliwość wywozu odpadów. Istnieje możliwość monitoringu i analizy danych w czasie rzeczywistym poprzez dedykowaną aplikację mobilną.
Zalety urządzenia:
- Zwiększenie poziomu recyklingu,
- Zwiększenie poziomu świadomości ekologicznej Twoich pracowników,
- Ograniczenie składowania odpadów,
- Monitorowanie ilości i rodzajów odpadów, które trafiają do kosza,
- Optymalizacja kosztów wywozu odpadów.
Szybko przepełniające się kosze oraz roznoszenie odpadów przez różne gryzonie, to dwa największe wyzwania wielu większych miast. Nasza odpowiedź na ten problem to system pojemników na odpady PEL, które informują odbiorcę, kiedy należy opróżnić dany kosz. Jest to wielokrotnie nagradzany kosz na śmieci zasilany energią słoneczną. PEL Brite Bin został zaprojektowany w celu zwiększenia wydajności zbiórki odpadów i zmniejszenia emisji dwutlenku węgla.
Funkcjonalność:
Kosze monitorują w czasie rzeczywistym swój poziom napełnienia oraz przesyła te dane przez platformę online. Dzięki temu redukuje liczbę odbiorów odpadów i w konsekwencji wpływa na redukcję śladu węglowego. Urządzenie opcjonalnie kompresuje odpady za pomocą prasy. Jest zasilany akumulatorem ładowanym energią słoneczną jedynie przez jedną godzinę dziennie. Stanowi idealne rozwiązanie do zarządzania odpadami ogólnymi i recyklingowymi, a dzięki możliwości personalizacji wyglądu, świetnie wkomponuje się w daną przestrzeń miejską.
Zalety urządzenia:
- monitorowanie stanu napełnienia koszy w czasie rzeczywistym,
- zmniejszenie objętości śmieci nawet o 90%,
- zredukowanie liczby odbiorów odpadów,
- zmniejszenie emisji dwutlenku węgla.
Prasokontener do odpadów suchych jest mobilną prasą zintegrowaną w kontenerze. Urządzenie przeznaczone jest do zagęszczania papierów, kartonów, folii oraz innych suchych odpadów i surowców wtórnych. Ma zastosowanie w supermarketach, handlu, zakładach przemysłowych, drukarniach itp.
Prasokontener do odpadów mokrych oraz do odpadów komunalnych posiada specjalny mechanizm wbudowany w kontener, dzięki któremu szybko i skutecznie zmniejszy ich objętość. Urządzenie ma zastosowanie w restauracjach, hotelach, szpitalach, supermarketach, masarniach itp.
Funkcjonalność:
Prasokontener do odpadów suchych posiada unikalną konstrukcję zintegrowanej prasy z prostoliniowymi tłokami, które sprawiają, że zgniatarki oferują najwyższy współczynnik zagęszczania spośród wszystkich urządzeń tego typu na rynku. Konstrukcja tłoka wpływa też na wygodę eksploatacji sprzętu, który nie wymaga czyszczenia i zapewnia higieniczną pracę. Wszelkie prace czyszczące za lub przed płytą prasującą nie są konieczne, przez co zmniejszają się koszty konserwacji i utrzymania.
Prasokontener do odpadów mokrych i komunalnych posiada specjalny mechanizm wbudowany w kontener, który szybko i skutecznie zmniejszy ich objętość, sprawiając, że wywóz śmieci może przebiegać znacznie sprawniej, a ich składowanie staje się znacznie prostsze. Tłok zawieszony wahadłowo sprawia, że siłowniki nie mają bezpośredniego kontaktu z odpadami. To zapewnia znakomitą żywotność i niskie koszty konserwacji. Poza tym zostają wyeliminowane wysokie koszty związane z czyszczeniem obszaru przed, pod i za tłoczyskiem. Unikalna konstrukcja prasy zgniatającej sprawia, że resztki odpadów nie przedostają się w głąb mechanizmu, a tym samym nie powodują jego degradacji i nie generują trudności podczas pracy.
Zalety:
- zmniejszenie kosztów konserwacji i utrzymania,
- zmniejszenie kosztów transportu i składowania,
- efektywne zagęszczanie surowców,
- higieniczność pracy.
Więcej szczegółów o prasokontenerze do odpadów suchych.
Więcej szczegółów o prasokontenerze do odpadów mokrych i komunalnych.
Rotokompaktory pozwalają zagęścić odpady i surowce wtórne bezpośrednio w miejscu ich powstania, przez co oszczędza się czas, transport, koszty i chroni środowisko. Do zagęszczania nadają się kartony, folie, styropian, odpady komunalne i wiele innych odpadów. Do urządzenia, w zależności od modelu, podstawia się zwyczajny pojemnik na odpady o pojemności 600 / 800 lub 1100l lub plastikowy worek o pojemności 1400 l. Następnie mały walec znajdujący się wewnątrz komory kruszy, rozrywa i zgniata wszystko, co napotka, zmniejszając ilość odpadów do minimum ich objętości. Swoje zastosowanie Rotokompaktory znajdują w supermarketach, szpitalach, w zakładach przemysłowych i w innych miejscach, gdzie gromadzą się odpady.
Funkcjonalność:
Urządzenie może zastąpić dotychczas stosowane w wielu miejscach belownice. Rotujący walec efektywnie przechwytuje, rozrywa oraz zagęszcza odpady. Obsługa jest dziecinnie prosta i intuicyjna — wystarczy wrzucić odpady do maszyny. Ze względu na specyficzny sposób działania Rotokompaktory firmy BERGMANN mogą być napełniane w trybie ciągłym, bez oczekiwania na cykl prasowania i bez straty czasu na wiązanie belek.
Zalety:
- oszczędność miejsca składowania odpadów,
- mniejsza ilość wywozów odpadów,
- szerokie wyposażenie walców dostosowane do potrzeb klienta,
- prosta i intuicyjna obsługa urządzenia.
Więcej szczegółów o urządzeniu do zagęszczania w pojemnikach.
Roll-Packer to zagęszczacz walcowy do surowców wtórnych i odpadów, który znajduje zastosowanie przy otwartych kontenerach (z długością do 7,5m). Zagęszcza palety, drewniane skrzynie, wszelkiego rodzaju wielkogabarytowe odpady oraz surowce wtórne. Stosowany jest przy składach surowców wtórnych, hurtowniach, magazynach centralnych, stacjach przeładunkowych i zakładach związanych z recyklingiem.
Funkcjonalność:
Urządzenie wyposażone jest w trwały napęd hydrauliczny. Praca z Roll-Packerem firmy BERGMANN jest intuicyjna. Po krótkim przeszkoleniu każdy jest w stanie obsłużyć Roll-Packera w łatwy i bezpieczny sposób. W trakcie zagęszczania kontener może być ciągle napełniany. Urządzenie oferowane jest w dwóch typach – stacjonarny (przy obsłudze jednego kontenera) i na szynach (do obsługi większej ilości kontenerów ustawionych równolegle).
Zalety:
- zmniejszenie kosztów transportu,
- zmniejszenie emisji CO2,
- nie wymagają częstej konserwacji,
- idealne do pracy ciągłej.
Czekamy na Ciebie. Skontaktuj się z nami.