Environmental Sustainability Dashboard
Environmental Sustainability Dashboard – narzędzie do raportowania niefinansowego ESG
Nowe obowiązki prawne przedsiębiorców i rosnące znaczenie zagadnień związanych ze zrównoważonym rozwojem sprawiają, że raportowanie niefinansowe ESG staje się coraz większym wyzwaniem dla wielu firm. Aby usprawnić procesy zbierania danych oraz monitoringu i analizy wskaźników ESG, stworzyliśmy Environmental Sustainability Dashboard – usługę consultingową połączoną z narzędziem do raportowania ESG.
Raportowanie ESG – czy to też Twój obowiązek?
Obowiązek raportowania niefinansowego ESG został wprowadzony na mocy dyrektywy CSRD. Przepisy uchwalono w 2022 r., a od 2024 r. wiele firm będzie musiało składać coroczne raporty ESG opracowane zgodnie z Europejskimi Standardami Sprawozdawczości w zakresie Zrównoważonego Rozwoju tzw. ESRS.
Już teraz obowiązek raportowania niefinansowego ESG dotyczy niemal 4 tys. polskich firm. W kolejnych latach będzie on systematycznie rozszerzany zgodnie z poniższym harmonogramem:
- od 2024 r. tzw. spółki zainteresowania publicznego osiągające przychody pow. 50 mln EUR i zatrudniające min. 500 osób,
- od 2025 r. wszystkie duże firmy lub podmioty dominujące dużych grup spełniające minimum 2 z podanych kryteriów: przychody min. 50 mln EUR, pow. 250 zatrudnionych osób, suma bilansowa min. 25 mln EUR,
- od 2026 r. średnie i małe spółki giełdowe spełniające minimum 2 z podanych kryteriów: suma bilansowa min. 5 mln EUR i przychód min. 10 mln EUR dla małych spółek lub suma bilansowa min. 25 mln EUR i przychód min. 50 mln EUR dla średnich spółek.
W obszarze środowiskowym, raporty ESG obejmą m.in. dane dotyczące emisji gazów cieplarnianych, sposobu i stopnia oddziaływania firmy na środowisko oraz stanu wdrożenia gospodarki o obiegu zamkniętym.
Przygotuj się na raportowanie niefinansowe ESG z Environmental Sustainability Dashboard
Environmental Sustainability Dashboard to usługa doradcza, z którą przygotujesz swoją firmę na obowiązkowe raportowanie ESG. Nasze rozwiązanie składa się z doradztwa w zakresie oceny wpływu na środowisko w odniesieniu do potrzeb naszego klienta, wspartego platformą internetową.
Dzięki Environmental Sustainability Dashboard:
- wyliczysz kluczowe środowiskowe czynniki ESG swojej firmy, które są niezbędne do raportowania niefinansowego,
- unikniesz kar finansowych za niedotrzymanie obowiązku raportowania ESG i zmniejszysz ryzyko utraty reputacji firmy,
- z wyprzedzeniem zidentyfikujesz dane Twojej firmy mające wpływ na ocenę ESG w obszarze środowiskowym,
- zyskasz czas na wprowadzenie działań, które poprawią rating ESG firmy i wzmocnią jej pozycję na rynku,
- zgromadzisz dane objęte raportem ESG w przejrzystym, cyfrowym Dashboardzie,
- zyskasz możliwość stałego monitorowania środowiskowych wskaźników KPI swojej firmy,
- zaraportujesz czynniki ESG w sposób odpowiadający potrzebom inwestorów oraz kontrahentów Twojej firmy,
- zmniejszysz wpływ firmy na środowisko.
Environmental Sustainability Dashboard – kompleksowy consulting ESG w obszarze środowiskowym
Kluczowym elementem Environmental Sustainability Dashboard jest doradztwo w procesie przygotowania i agregacji danych do raportu ESG. Ze względu na mnogość i stopień rozproszenia tych informacji, ich samodzielny wybór i gromadzenie mogą być czasochłonne oraz sprzyjać powstawaniu kosztownych błędów.
Interzero oferuje pełne wsparcie w zrozumieniu i wdrożeniu standardów ESG oraz doradztwo w procesie tworzenia raportu ESG: od wyboru zakresu danych aż po przygotowanie ostatecznej wersji dokumentu. Aby spełnić najwyższe standardy raportowania, usługa Environmental Sustainability Dashboard składa się z kilku starannie zaplanowanych etapów:
- Analiza kontekstowa – wstępne badanie kontekstu i otoczenia biznesowego firmy,
- Gromadzenie danych – zebranie i konfiguracja danych wejściowych, wsparcie w wyborze środowiskowych wskaźników KPI,
- Wyliczenia – wprowadzenie danych do narzędzia i raport otwarcia wykonany zgodnie z wymaganiami taksonomii UE i dyrektywy CSRD oraz z możliwością uwzględnienia innych międzynarodowych standardów raportowania i wytycznych branżowych,
- Ocena KPI – mapowanie ryzyk, krytyczny przegląd wyników i wielowymiarowa analiza rzeczywistego wpływu firmy na środowisko,
- Poprawa efektywności środowiskowej firmy – opracowanie planu działań korygujących, wyznaczenie celów krótko- i długoterminowych,
- Wsparcie w procesie zmian – działania konsultingowe, bieżące dostosowywanie celów, doradztwo środowiskowe.
Metody obliczania wskaźników ESG zgodne z dyrektywą CSRD
Wskaźniki ESG i zrównoważonego rozwoju Twojej firmy wyliczane są zgodnie z oficjalnymi, międzynarodowymi standardami:
- wytycznymi do raportowania kwestii zrównoważonego rozwoju (GRI),
- Greenhouse Gas (GHG Protocol),
- Cumulative Energy Demand (CED),
- Circularity Index (MCI). Dane zostaną zaktualizowane do odpowiedniego standardu ISO.
Zastosowana metodologia jest kompatybilna z wymogami dyrektywy CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive) oraz standardami sprawozdawczości w zakresie zrównoważonego rozwoju (ESRS).
Dodatkowo uwzględniamy szereg KPI dostosowanych do potrzeb klienta (emisje, energia, materiały, odpady, woda).
Pulpit nawigacyjny ESD – cyfrowe narzędzie do raportowania ESG
Integralnym elementem usługi ESD jest cyfrowa platforma umożliwiająca śledzenie wskaźników KPI, monitorowanie czynników ESG oraz tworzenie raportów zawierających opracowania niefinansowych danych firmy. W panelu platformy ESD znajdziesz dynamicznie publikowane KPI, które mogą być wyświetlane wielopoziomowo (kokpit menedżerski, główne wskaźniki, kategorie oddziaływania, szczegóły dotyczące KPI).
Pulpit nawigacyjny ESD umożliwia przypisywanie pracownikom ról (C-level, kadra kierownicza, marketing, menedżerowie, pracownicy techniczni) oraz określanie poziomów dostępów do danych.
Monitoruj wskaźniki ESG i zrównoważonego rozwoju firmy
Cyfrowy Dashboard składa się z wykresów, grafik i tabel zawierających: główne środowiskowe wskaźniki KPI, informacje o kategoriach wpływu oraz szczegółowe informacje o KPI.
Dostępne w narzędziu dane przedstawione są w przejrzystej, graficznej formie, co ułatwia ich analizę i krytyczny przegląd osiąganych wyników.
Twórz raporty spełniające standardy ESRS
Z poziomu pulpitu nawigacyjnego możesz generować raporty zawierające opracowanie wskaźników KPI:
- za dowolnie wybrany okres,
- na poziomie grupy lub kraju,
- w formacie .pdf lub .xls.
Zakres raportu można dowolnie dostosować, np. wyłączając niektóre sekcje raportów na użytek wewnętrzny lub tworząc pełny raport ESG do publikacji.
Rozwiń swoją firmę z usługą Environmental Sustainability Dashboard od Interzero
Dzięki usłudze Environmental Sustainability Dashboard zaczniesz podejmować świadome decyzje, ukierunkowane na zrównoważony rozwój firmy i dowiesz się, jak skutecznie zarządzać kwestiami związanymi z ochroną środowiska. Eksperci Interzero będą towarzyszyć Ci w procesie zmiany, ułatwiając wdrożenie działań poprawiających ocenę ESG Twojej firmy.
Co zyskasz wybierając Environmental Sustainability Dashboard?
- Wygenerujesz oszczędności wynikające z wdrożenia rozwiązań cyrkularnych, bardziej efektywnego wykorzystania energii i innych zasobów.
- Pozyskasz nowych klientów poszerzając portfolio zrównoważonych usług i produktów,
- Nawiążesz współpracę z nowymi kontrahentami biznesowymi dzięki spełnieniu kryteriów ESG.
- Podniesiesz wartość swojej firmy i wycenę marki.
- Wpłyniesz na postrzeganie firmy jako dobrego pracodawcy, co ułatwi Ci pozyskiwanie i zatrzymywanie pracowników.
- Zapewnisz firmie lepszy dostęp do zewnętrznego finansowania i szansę na otrzymanie preferencyjnych warunków (np. niższych kosztów) pożyczek lub kredytów.
- Poprawisz relacje z inwestorami.
Dlaczego Interzero?
Jesteśmy jednym z czołowych dostawców zintegrowanych usług środowiskowych. Od ponad 30 lat wspieramy przedsiębiorców w realizacji obowiązków prawnych, podejmowaniu kolejnych odpowiedzialnych kroków w zakresie ochrony środowiska i rozwijaniu biznesu. Doradzamy, przeprowadzamy audyty środowiskowe, przejmujemy obowiązki sprawozdawcze i przygotowujemy dokumentację środowiskową.
Naszym największym atutem jest wykwalifikowany zespół doświadczonych specjalistów działających w obszarach: emisji do powietrza, gospodarki wodno-ściekowej, gospodarki odpadami i opakowaniami. Począwszy od wprowadzenia koncepcji ESG, koncentrujemy się na środowiskowych kryteriach zrównoważonego rozwoju firmy i dostarczamy rozwiązania, które poprawiają wskaźniki ESG w tym obszarze oraz pozytywnie wpływają na całościowy rating ESG przedsiębiorstwa.
Mamy szerokie doświadczenie w ocenie wpływu firmy na środowisko przy użyciu międzynarodowej, ustandaryzowanej metodologii. W ramach consultingu wspieramy klientów w planowaniu i wdrażaniu zrównoważonych działań oraz dostarczamy im innowacyjne narzędzia cyfrowe, które automatyzują szereg procesów i minimalizują ryzyko błędów.
W przyszłości nasza działalność doradcza może zostać rozszerzona o komponenty „S” i „G”, co umożliwi sprawne tworzenie całościowych raportów ESG.
Obowiązek raportowania niefinansowego ESG w praktyce – najczęstsze pytania
Raportowanie niefinansowe jest nowym obowiązkiem Twojej firmy? Poznaj odpowiedzi na najczęstsze pytania o ESG w Polsce.
ESG (Enviromental, Social, Governance) to zbiór wskaźników dotyczących kwestii ochrony środowiska, odpowiedzialności społecznej i ładu korporacyjnego firmy. Są one podstawą do tworzenia ratingów oraz niefinansowych ocen przedsiębiorstw, państw i innych organizacji (np. pozarządowych).
Poszczególne wskaźniki ESG oraz całościowa ocena ESG firmy pozwala skontrolować, czy i na ile dana organizacja kieruje się zasadami zrównoważonego rozwoju, wdraża odpowiedzialne społecznie praktyki biznesowe oraz przynosi korzyści (głównie pozafinansowe) wszystkim interesariuszom. Analiza strategii ESG i raportów składanych przez firmę są istotnym elementem oceny ryzyk danego przedsiębiorstwa, dokonywanej m.in. w procesach M&A, przez inwestorów, a coraz częściej również przez potencjalnych kontrahentów danego przedsiębiorstwa.
Raport ESG to coroczny, niefinansowy raport, który dostarcza informacji o działaniach podejmowanych przez firmę w 3 obszarach: środowiskowym, społecznym i ładu korporacyjnego oraz o wynikach przeprowadzonych działań. Prawidłowo skonstruowany raport ESG powinien opierać się na wytycznych zwartych w wielu aktach prawnych (krajowych, europejskich i międzynarodowych), i organizacyjnych do których zaliczamy m.in.:
- ustawę o rachunkowości implementującą Dyrektywę dotyczącą ujawniania informacji niefinansowych,
- dyrektywę o ujawnianiu informacji niefinansowych (NFRD/CSRD),
- rozporządzenie w sprawie ujawniania informacji związanych ze zrównoważonym rozwojem w sektorze usług finansowych (SFDR)
- rozporządzenie w sprawie Taksonomii EU,
- zalecenia Grupy Zadaniowej ds. Ujawniania Informacji Finansowych Związanych z Klimatem (TCFD).
Obowiązek raportowania ESG wszedł w życie 1 stycznia 2024 r. Od tej daty, niemal 4000 polskich przedsiębiorstw musi składać coroczne, obowiązkowe raporty niefinansowe. W kolejnych latach obowiązek raportowania ESG będzie rozszerzany na kolejne, coraz mniejsze podmioty działające na terenie UE.
Począwszy od 2024 r. obowiązek raportowania niefinansowego ESG objął duże przedsiębiorstwa, tzw. jednostki zainteresowania publicznego lub jednostki dominujące dużych grup mające pow. 500 pracowników oraz spełniające jedno z następujących kryteriów: obrót netto pow. 40 mln EUR i/lub suma aktywów pow. 20 mln EUR.
W kolejnych latach obowiązek raportowania niefinansowego obejmie również mniejsze podmioty:
- od 2025 r. duże podmioty lub jednostki dominujące dużych grup spełniające dwa z następujących kryteriów: ponad 250 pracowników, obrót netto pow. 50 mln EUR, suma aktywów pow. 25 mln EUR,
- od 2026 r. małe i średnie podmioty notowane na rynku regulowanym UE spełniające dwa z następujących kryteriów:
- dla średnich firm: ponad 10 pracowników, obrót netto pow. 50 mln EUR, suma aktywów pow. 25 mln EUR,
- dla małych firm: ponad 10 pracowników, obrót netto pow. 10 mln EUR, suma aktywów pow. 5 mln EUR (możliwość przesunięcia do 2028),
- od 2028 r. niektóre podmioty spoza Unii Europejskiej uzyskujące obrót netto w UE pow. 150 mln EUR oraz posiadające oddział w UE o obrocie netto pow. 40 mln EUR lub unijną spółkę zależną podlegającą pod CSRD.
Wskaźniki ESG (zwane również czynnikami ESG) można podzielić na 3 główne obszary: środowiskowy, społeczny i ładu korporacyjnego.
Do przykładowych środowiskowych czynników ESG zaliczamy:
- łagodzenie skutków zmiany klimatu,
- adaptację do zmian klimatu,
- ochronę i zrównoważone użytkowanie wód śródlądowych i morskich,
- przechodzenie na gospodarkę o obiegu zamkniętym,
- zapobieganie zanieczyszczeniom i ich kontrolę,
- ochronę i przywracanie bioróżnorodności.
Do przykładowych społecznych czynników ESG zaliczamy:
- warunki pracy,
- bezpieczeństwo i higienę pracy,
- inkluzyjność i różnorodność w miejscu pracy,
- możliwość rozwoju i szkolenia,
- poziom respektowania praw człowieka,
- relacje ze społecznością,
- wpływ firmy/marki na konsumentów i użytkowników końcowych.
Do przykładowych czynników ESG dotyczących ładu korporacyjnego zaliczamy:
- kulturę korporacyjną i odpowiedzialne postepowanie w biznesie,
- stosowanie/funkcjonowanie korupcji i przekupstwa,
- wpływy polityczne i działalność lobbingową firmy,
- relacje z dostawcami i kontrahentami biznesowymi,
- ochronę prywatności i bezpieczeństwo danych.
Kontakt
Odkup dokumentów DPR i EDPR
Odkup dokumentów DPR i EDPR
Gospodarka odpadowa Twojej firmy może generować nie tylko koszty, ale też przychody. Przekazując odpady do recyklingu możesz wnioskować o dokumenty DPR i EDPR, które następnie sprzedasz z zyskiem Organizacji Odzysku Interzero. Poznaj najlepszą ofertę odkupu DPR i odsprzedaj nadmiarowe dokumenty z korzyścią dla środowiska i dla Twojej firmy.
Sprzedaż dokumentów DPR i EDPR – dodatkowe źródło dochodu dla Twojej firmy
Jako Organizacja Odzysku Opakowań, oferujemy przedsiębiorcom kompleksowe usługi związane z zarządzaniem dokumentami potwierdzającymi recykling DPR i EDPR.
- W imieniu naszych Klientów wnioskujemy do eksporterów lub recyklerów o sporządzenie dokumentów DPR i EDPR.
- Odkupujemy od firm nadmiarowe dokumenty DPR i EDPR (po uprzedniej weryfikacji).
Dzięki znajomości branży organizacji odzysku oraz aktualnej sytuacji na rynku surowców, zaoferujemy Twojej firmie najlepsze ceny skupu DPR i EDPR.
Odkup dokumentów DPR i EDPR – zarabiaj na odpadach swojej firmy
Działania związane z gospodarowaniem odpadami w firmie są dla przedsiębiorców sporym kosztem. Decydując się na sprzedaż nadmiarowych dokumentów DPR i EDPR Organizacji Odzysku Opakowań Interzero, stworzysz nowe źródło przychodów dla swojej firmy i zmniejszysz koszty gospodarki odpadowej.
Naszym klientom oferujemy:
- najkorzystniejsze ceny odkupu dokumentów DPR i EDPR,
- przejęcie obowiązku wnioskowania o wydanie dokumentów DPR i EDPR,
- możliwość nawiązania długoterminowej współpracy, dzięki której zyskasz stałe źródło przychodów ze sprzedaży DPR i EDPR.
Sprawdź, czy możesz sprzedać nam dokumenty DPR i EDPR
Spełniłeś już obowiązek osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu na dany rok? Przekazałeś swój obowiązek organizacji odzysku i nie potrzebujesz już dokumentów DPR i EDPR? A może dysponujesz wolnymi dokumentami DPR lub EDPR? W każdym z tych przypadków możesz odsprzedać DPR-y organizacji odzysku Interzero!
W ramach naszej działalności, odkupimy od Ciebie dokumenty DPR i EDPR każdego rodzaju i w każdej ilości.
Podmiotami uprawnionymi do odsprzedaży dokumentów potwierdzających recykling DPR i EDPR są:
- wytwórcy odpadów (np. punkty i sieci handlowe, dystrybutorzy, hurtownie),
- podmioty zbierające odpady (np. punkty skupu, pośrednicy w obrocie odpadami, zakłady komunalne),
- recyklerzy przetwarzający odpady (np. huty szkła i metali, papiernie).
Wnioskowanie o DPR i EDPR – powierz to Interzero
Dokumenty potwierdzające recykling wystawiane są przez recyklerów na wniosek wprowadzającego, organizacji odzysku lub organizacji samorządu gospodarczego. Nasi specjaliści chętnie pomogą Ci z wypełnieniem wniosku – napisz do nas korzystając z poniższego formularza kontaktowego.
Jeśli chcesz, możesz też wnioskować o DPR lub EDPR samodzielnie. Jak to zrobić?
- Przekaż wytworzone odpady Zamów odbiór odpadów i wystaw kartę przekazania odpadu w systemie BDO.
- Złóż wniosek o DPR lub EDPR bezpośrednio do recyklera w terminie to 30 dni od zakończenia każdego kwartału. Jako podmiot uprawniony do otrzymania dokumentu wskaż Organizację Odzysku Opakowań Interzero.
- Przekaż nam dokument i odbierz płatność. Po weryfikacji otrzymanych dokumentów DPR i EDPR, otrzymasz płatność od OOO Interzero.
Jakie są korzyści wnioskowania o dokumenty DPR i EDPR?
Informacje zawarte w dokumentach DPR są podstawą do określenia masy odpadów poddanych recyklingowi, a następnie do wyliczenia opłaty produktowej, którą muszą uiścić przedsiębiorcy lub organizacje odzysku. Posiadanie dokumentów DPR lub EDPR może więc przynieść przedsiębiorcy korzyści finansowe w postaci uniknięcia opłaty produktowej oraz możliwości sprzedaży nadmiarowych DPR-ów i EDPR-ów organizacjom odzysku.
Rosnące minimalne poziomy recyklingu oraz zmiany legislacyjne sprawiają, że ceny DPR-ów stale rosną, a zysk z ich sprzedaży staje się znaczącym przychodem dla wielu przedsiębiorstw. Cena skupu dokumentów DPR i EDPR zależy m.in. od materiału, który poddano recyklingowi oraz od zastosowanego procesu przetwarzania. Przed zawarciem transakcji, Interzero sprawdza również zgodność dokumentów z odpowiednimi standardami jakościowymi.
Dokumenty DPR i EDPR – dowód wykonania obowiązku odzysku i recyklingu
Przedsiębiorcy wprowadzający produkty w opakowaniach mają obowiązek zapewnienia odzysku i recyklingu odpadów powstałych z tych opakowań. Obowiązek ten wynika z Ustawy o odpadach, która określa minimalne poziomy odzysku oraz recyklingu, jakie musi osiągnąć wprowadzający w danym roku kalendarzowym. Potwierdzeniem osiągnięcia tych poziomów, a więc też wykonania ustawowego obowiązku, są właśnie dokumenty DPR i EDPR.
Obowiązek odzysku i recyklingu można realizować samodzielnie (wówczas wymagany poziom recyklingu wyniesie 100%) lub z pomocą Organizacji Odzysku Opakowań Interzero.
Poziomy odzysku i recyklingu w 2024 r. i latach ubiegłych
Ustawowe poziomy odzysku i recyklingu określone są oddzielnie dla każdego z rodzajów odpadów opakowaniowych. Od 2022 r. wymagane poziomy recyklingu każdej z frakcji sukcesywnie wzrastają, by w 2025 r. osiągnąć wymagany przez legislację unijną poziom 55%, a w 2030 r. – 70% dla wszystkich rodzajów odpadów opakowaniowych.
Najczęstsze pytania o dokumenty DPR i EDPR
DPR-y i EDPR-y to dokumenty służące do potwierdzania recyklingu odpadów opakowaniowych. Informują one nie tylko o samym fakcie przekazania odpadów do recyklera, ale też wskazują rodzaj i masę tych odpadów oraz sposób ich przetworzenia.
Dokumenty DPR i EDPR umożliwiają monitorowanie ilości odpadów opakowaniowych, które zostały poddane recyklingowi. Są również potwierdzeniem realizacji obowiązku odzysku i recyklingu odpadów, który jest jednym z elementów rozszerzonej odpowiedzialności producenta.
Zgodnie z ustawą o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi, wyróżnia się 2 rodzaje dokumentów potwierdzających recykling:
- DPR potwierdza recykling odpadów opakowaniowych oraz określa masę tych odpadów i sposób ich recyklingu,
- EDPR potwierdza eksport lub wewnątrzwspólnotową dostawę odpadów opakowaniowych w celu poddania ich recyklingowi oraz określa masę tych odpadów.
Dokumenty DPR i EDPR wykorzystywane są przez organizacje odzysku oraz przez przedsiębiorców, którzy samodzielnie realizują obowiązek odzysku i recyklingu. Służą one do potwierdzenia wykonania tego obowiązku i uzyskania minimalnych ustawowych poziomów recyklingu. W przypadku firm i organizacji, które wykonały obowiązek tylko częściowo, dane zawarte w dokumentach DPR i EDPR są wykorzystywane do wyliczenia należnej opłaty produktowej.
Każdy dokument DPR składa się w kilku bloków, w których umieszcza się informacje o:
- imieniu i nazwisku lub nazwie, adresie zamieszkania lub siedziby oraz numerze rejestrowym, o którym mowa w art. 54 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, podmiotu, dla którego jest przeznaczony dokument,
- imieniu i nazwisku lub nazwie, adresie zamieszkania lub siedziby oraz numerze rejestrowym, o którym mowa w art. 54 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, podmiotu wnioskującego o sporządzenie dokumentu,
- imieniu i nazwisku lub nazwie, adresie zamieszkania lub siedziby oraz numerze rejestrowym, o którym mowa w art. 54 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach podmiotu prowadzącego recykling odpadów opakowaniowych,
- masie odpadów opakowaniowych przyjętych do recyklingu z podziałem na poszczególne ich rodzaje oraz na odpady pochodzące z gospodarstw domowych i ze źródeł innych niż gospodarstwa domowe, a także o sposobie ich recyklingu, numerze karty przekazania odpadów potwierdzającej ich przyjęcie oraz o kwartale, w którym zostały przyjęte.
Każdy dokument EDPR składa się w kilku bloków, w których umieszcza się informacje o:
- imieniu i nazwisku lub nazwie, adresie zamieszkania lub siedziby oraz numerze rejestrowym, o którym mowa w art. 54 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, podmiotu, dla którego jest przeznaczony dokument,
- imieniu i nazwisku lub nazwie, adresie zamieszkania lub siedziby oraz numerze rejestrowym, o którym mowa w art. 54 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach eksportera odpadów opakowaniowych albo wewnątrzwspólnotowego dostawcy odpadów opakowaniowych,
- imieniu i nazwisku/nazwie oraz adresie zamieszkania/siedziby odbiorcy odpadów,
- masie odpadów opakowaniowych przekazanych do recyklingu poza terytorium kraju z podziałem na poszczególne ich rodzaje oraz na odpady pochodzące z gospodarstw domowych i ze źródeł innych niż gospodarstwa domowe, a także o sposobie ich recyklingu oraz o kwartale, w którym zostały przekazane.
Kontakt
Zero Waste IT
Czysty zysk dla biznesu i środowiska – sprawdź naszą usługę Zero Waste IT
Zakup, niszczenie danych, przywrócenie do obiegu
Czy Twoja firma chce pozbyć się starego sprzętu? Niezależnie od rodzaju urządzeń – komputerów, tabletów, monitorów, serwerów, urządzeń sieciowych czy smartfonów – Interzero odkupi od Ciebie Twój zużyty sprzęt i zapewnia jego ponowne wykorzystanie lub recykling.
Twoje korzyści:
Szybkość
Wystarczy, że wyślesz nam listę zużytego sprzętu, a my szybko przygotujemy Ci właściwą ofertę.
Atrakcyjność
Najlepsza oferta finansowa. Monitorujemy rynek, aby przedstawiać Ci najdogodniejsze oferty na sprzęt.
Bezpieczeństwo
Dbamy o certyfikowane, nieodwracalne usuwanie danych. Używany profesjonalnego narzędzia Blancco. Masz pewność, że Twoje wrażliwe informacje pozostaną bezpieczne.
Elastyczna logistyka
Odbierzemy urządzenia z dowolnej lokalizacji i w każdej ilości.
Zrównoważony rozwój
Każdy, kto korzysta z naszych usług, pomaga zamykać obiegi materiałów i oszczędzać zasoby.
Certyfikat środowiskowy
Certyfikat opracowany wspólnie z Instytutem Fraunhofera, wskazujący konkretne ilości zanieczyszczeń i gazów cieplarnianych, jakie dzięki Tobie oszczędziliśmy.
Przywrócenie do obiegu
Dajemy Twojemu odnowionemu sprzętowi drugie życie. Dostępny jest szereg opcji – Ty jako klient decydujesz.
Dobroczynność: Twój sprzęt zostanie przekazany na szczytny cel – a my pomożemy Ci zorganizować kampanię. Jedną z opcji jest darowizna na rzecz organizacji społecznej lub placówki oświatowej.
Dla konsumentów: Klienci mogą kupić niedrogi odnowiony sprzęt na naszej platformie internetowej „brandused”.
Dla pracowników: Dzięki naszemu specjalistycznemu rozwiązaniu pracownicy mogą kupować odnowiony sprzęt po cenach firmowych.
Odbiór
Organizujemy odbiór sprzętu zgodnie z Państwa życzeniem. Dbamy również o bezpieczeństwo Twoich danych od momentu odbioru.
Zorientowany na serwis: Spakujemy sprzęt na miejscu i zapewnimy odpowiednie kontenery towarowe. Przejmujemy również całą koordynację wysyłki.
Elastyczny: Nasze usługi obejmują demontaż, niszczenie danych na miejscu i ładunki specjalne z wieloma opcjami zabezpieczenia.
Międzynarodowy: Zorganizujemy odbiór sprzętu w całej Europie.
Często zadawane pytania (FAQ)
To przygotowanie używanych urządzeń do ponownego użycia. Oprócz czyszczenia sprzętu i naprawy lub wymiany części wykonywana jest również pełna anonimizacja, co oznacza, że Interzero usuwa wszelkie ślady danych w tych urządzeniach. Można również zainstalować nowe oprogramowanie.
Sprzęt elektryczny i elektroniczny często ma krótki okres użytkowania. W Polsce uwagi na obowiązek prowadzenia selektywnej zbiórki odpadów zabronione jest wyrzucanie zużytego sprzętu do pojemników na odpady komunalne. Jednak nawet używane urządzenie może być w pełni funkcjonalne i jest zbyt cenne, by trafić do śmietnika. Zajmujemy się certyfikowanym i bezpiecznym odnawianiem sprzętu, przekształcając go w aktywa nadające się do odsprzedaży. Należy zaznaczyć , że sprzęt elektroniczny szybko traci na wartości, dlatego warto rozważyć decyzję o sprzedaży, aby zmaksymalizować odzyskiwaną wartość.
Kupujemy każdy rodzaj elektroniki np. monitory, komputery stacjonarne, laptopy, tablety, smartfony, serwery i akumulatory, urządzenia sieciowe i elektronikę użytkową. Chętnie pomożemy w zagospodarowaniu, także innych urządzeń. Skontaktuj się z nami, aby uzyskać dodatkowe informacje – zerowasteit@interzero.pl.
Zorganizujemy odbiór sprzętu, którego już nie potrzebujesz, zgodnie z Twoimi indywidualnymi potrzebami. Wspólnie z naszymi partnerami logistycznymi oferujemy szybki i bezpieczny odbiór w Twojej siedzibie. Oferujemy również usługę usuwania danych na miejscu i bezpiecznego pakowania.
Dołożymy wszelkich starań, aby przygotować naszą ofertę jak najszybciej. Po przesłaniu listy produktów nasz przedstawiciel skontaktuje się w przypadku dodatkowych pytań. Celem przyspieszenia uzyskania oferty prosimy o uwzględnienie danych sprzętu takich jak: dokładny model urządzenia, rok produkcji, stan wizualny i techniczny, sposób zapakowania, miejsce odbioru, zawartość ewentualnych akcesoriów (ładowarka itp.).
Aby przygotować ofertę, potrzebujemy informacji o ilości, rodzaju, producencie, nazwie modelu, specyfikacjach, wieku, dysku SSD (dla laptopów), stanie, wadach, posiadanym zasilaczu. Nie wahaj się z nami skontaktować i poprosić o formularz wyceny!
Kwota i termin płatności zależą od dokładności podanych szczegółów wyposażenia. W zależności od stanu i dokładności danych, płatność może być dokonana z góry lub po odbiorze sprzętu.
W zależności od stanu dysku twardego dane są bezpiecznie usuwane lub dysk twardy zostaje zniszczony. Wszystkie prace są certyfikowane zgodnie z najwyższymi standardami.
Zakupione towary po odnowieniu są kierowane do sprzedaży w różnych kanałach dystrybucji – do klientów indywidualnych, szkół, instytucji dobroczynnych oraz do klientów hurtowych, najczęściej poza Unią Europejską.
Prosimy o kontakt w celu uzyskania dalszych informacji. Omówimy możliwości i przygotujemy dla Państwa ofertę dopasowaną do indywidualnych potrzeb.
Sprzęt jest nadal sprawny, a akcesoria (w szczególności zasilacze) są dostępne.
Obowiązują następujące minimalne ilości:
- Komputery: 50 szt.
- Laptopy: 25 szt.
- Monitory (od 19 cali): 70 szt.
Odbieramy tablety, telefony, elektronikę użytkową i produkty Apple w mniejszych ilościach – prosimy o zapytanie o szczegóły.
Nasi klienci otrzymują raport o zniszczeniu danych po zakończeniu usuwania lub niszczenia dysku twardego.
Jeśli nie da się przeprowadzić ekonomicznej renowacji sprzętu, zajmiemy się jego profesjonalną utylizacją.
Certificate resources SAVED – to dokument opracowany we współpracy z Instytutem Fraunhofera UMSICHT dostarczany naszym partnerom potwierdzający zaoszczędzenie zasobów pierwotnych i redukcję emisji gazów cieplarnianych. Wartości są certyfikowane przez Instytut Fraunhofera i dlatego mogą być wyświetlane w raporcie na temat zrównoważonego rozwoju.
Czekamy na Ciebie. Skontaktuj się z nami.
zerowasteit@interzero.pl
+48 22 742 10 22
Kontakt
Opłata produktowa w EU
Przedsiębiorco, wprowadzasz produkty w opakowaniach na rynki zagraniczne w Unii Europejskiej?
Wprowadzanie i obrót produktami w opakowaniach na rynkach europejskich wiąże się z koniecznością poznania systemów odzysku i recyklingu w poszczególnych krajach. Dziesiątki aktów prawnych obowiązujących w Unii Europejskiej sprawiają, że orientacja w przepisach jest trudna, a działanie niezgodne z prawem może spowodować nałożenie na Twoją firmę wysokich kar pieniężnych.
Jesteśmy w 7 krajach Unii Europejskiej
Wprowadzimy Cię w tajniki przepisów prawnych wszystkich krajów Wspólnoty. Interzero posiada wieloletnie, międzynarodowe doświadczenie w zakresie obrotu opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. Specjaliści ds. ochrony środowiska, prawnicy i doradcy Interzero wdrożą przepisy środowiskowe obowiązujące na zagranicznych rynkach do Twojej firmy szybko, sprawnie i bezpiecznie. Świadczymy profesjonalne usługi doradcze i wdrożeniowe z zakresu ochrony środowiska w krajach UE.
Sprawdź, jak możemy Ci pomóc
Proponujemy przedsiębiorcom usługi, które ułatwiają działanie na rynkach europejskich.
Dla firm z oddziałami w różnych krajach, eksporterów i importerów oraz dystrybutorów przygotowaliśmy:
1.Przegląd prawodawstwa dla wybranego kraju
To materiał zawierający krótki, ale pełny opis niezbędnych dla Twojej firmy informacji, w tym:
- odnośniki do adekwatnych i aktualnych przepisów prawnych;
- opis instytucji nadzorujących i potencjalnych kar;
- kryteria, które należy obowiązkowo wziąć pod uwagę;
- sugestie dotyczące przyłączenia się do programów zgodności ze standardami;
- minimalne limity recyklingu dla danego kraju.
2.Licencjonowanie opakowań
Jest to usługa dostępna dla 28 krajów w Unii Europejskiej. Jej celem jest zgodny z regulacjami danego kraju obrót opakowaniami, tj.:
- wprowadzenie opakowań na rynek;
- włączenie opakowań do systemu odzysku i recyklingu;
- raportowanie (ilości, składu materiałowego, ścieżki sprzedaży) opakowań do odpowiednich organów rządowych w imieniu Twojej firmy.
3.Indywidualne doradztwo dla firm
To usługa w pełni dostosowana do potrzeb i wymagań Twojego biznesu. W trzech krokach pomagamy ocenić sytuację firmy na wybranym rynku:
- analizujemy sieć sprzedaży klienta i prezentujemy szczegółowo, w przejrzystej formie, dostępne scenariusze biznesowe;
- przedstawiamy opis systemu prawnego i regulacji we wskazanych krajach, a także kryteria decydujące o konieczności wykonywania obowiązku;
- oceniamy ryzyko niestosowania standardów.
Wszystkie usługi z zakresu odzysku i recyklingu opakowań w krajach Unii Europejskiej w jednym miejscu, w Interzero!
Czekamy na Ciebie. Skontaktuj się z nami.
biuro@interzero.pl
+48 22 742 10 22
Kontakt
Opakowania wielomateriałowe i niebezpieczne
Wprowadzasz na rynek opakowania wielomateriałowe i niebezpieczne?
W myśl Ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi z dnia 13 czerwca 2013 r., przedsiębiorcy wprowadzający na rynek środki niebezpieczne w opakowaniach i środki niebezpieczne będące środkami ochrony roślin oraz opakowania wielomateriałowe - zamiast samodzielnie organizować system zbiórki, możesz przystąpić do porozumienia, jakie izba gospodarcza reprezentująca tę grupę przedsiębiorców zawarła z marszałkiem województwa.
Przenieś działania do Interzero i stań się oficjalnym członkiem PIOIRO
Gwarancja kompleksowej i bezpiecznej obsługi Twojej firmy – Interzero jest współzałożycielem i członkiem Polskiej Izby Odzysku i Recyklingu Opakowań (PIOIRO). Dzięki temu, współpraca z Izbą w zakresie rozwiązań dla Twojej firmy gwarantuje bezpieczeństwo w realizacji obowiązków ustawowych, transparentne koszty i profesjonalne wsparcie dla przedsiębiorców. Interzero oferuje wsparcie w realizacji obowiązków dotyczących opakowań wielomateriałowych i po środkach niebezpiecznych, polegające na:
- tworzeniu sprawnych systemów zbierania i transportu
- odzysku lub unieszkodliwiania odpadów z opakowań wielomateriałowych oraz z opakowań po środkach niebezpiecznych
- uczestnictwie w Porozumieniu z marszałkiem województwa
- dobrowolnym członkostwie w Polskiej Izbie Odzysku i Recyklingu Opakowań (PIORO), której jesteśmy członkiem i współzałożycielem
Korzystaj z zalet płynących ze współpracy z Interzero dla Twojego biznesu:
- Pośrednictwa w kontaktach z Urzędem Marszałkowskim
- Realnego, pozytywnego wpływu na ochronę środowiska
- Rzetelnego i bezpiecznego wywiązania się z przepisów prawnych
- Przekucia wymogów prawnych na korzyści wizerunkowe dla Twojej firmy
- Dołączenia do grona członków Polskiej Izby Odzysku i Recyklingu Opakowań
Czekamy na Ciebie. Skontaktuj się z nami.