Odkup dokumentów DPR i EDPR
Odkup dokumentów DPR i EDPR
Gospodarka odpadowa Twojej firmy może generować nie tylko koszty, ale też przychody. Przekazując odpady do recyklingu możesz wnioskować o dokumenty DPR i EDPR, które następnie sprzedasz z zyskiem Organizacji Odzysku Interzero. Poznaj najlepszą ofertę odkupu DPR i odsprzedaj nadmiarowe dokumenty z korzyścią dla środowiska i dla Twojej firmy.
Sprzedaż dokumentów DPR i EDPR – dodatkowe źródło dochodu dla Twojej firmy
Jako Organizacja Odzysku Opakowań, oferujemy przedsiębiorcom kompleksowe usługi związane z zarządzaniem dokumentami potwierdzającymi recykling DPR i EDPR.
- W imieniu naszych Klientów wnioskujemy do eksporterów lub recyklerów o sporządzenie dokumentów DPR i EDPR.
- Odkupujemy od firm nadmiarowe dokumenty DPR i EDPR (po uprzedniej weryfikacji).
Dzięki znajomości branży organizacji odzysku oraz aktualnej sytuacji na rynku surowców, zaoferujemy Twojej firmie najlepsze ceny skupu DPR i EDPR.
Odkup dokumentów DPR i EDPR – zarabiaj na odpadach swojej firmy
Działania związane z gospodarowaniem odpadami w firmie są dla przedsiębiorców sporym kosztem. Decydując się na sprzedaż nadmiarowych dokumentów DPR i EDPR Organizacji Odzysku Opakowań Interzero, stworzysz nowe źródło przychodów dla swojej firmy i zmniejszysz koszty gospodarki odpadowej.
Naszym klientom oferujemy:
- najkorzystniejsze ceny odkupu dokumentów DPR i EDPR,
- przejęcie obowiązku wnioskowania o wydanie dokumentów DPR i EDPR,
- możliwość nawiązania długoterminowej współpracy, dzięki której zyskasz stałe źródło przychodów ze sprzedaży DPR i EDPR.
Sprawdź, czy możesz sprzedać nam dokumenty DPR i EDPR
Spełniłeś już obowiązek osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu na dany rok? Przekazałeś swój obowiązek organizacji odzysku i nie potrzebujesz już dokumentów DPR i EDPR? A może dysponujesz wolnymi dokumentami DPR lub EDPR? W każdym z tych przypadków możesz odsprzedać DPR-y organizacji odzysku Interzero!
W ramach naszej działalności, odkupimy od Ciebie dokumenty DPR i EDPR każdego rodzaju i w każdej ilości.
Podmiotami uprawnionymi do odsprzedaży dokumentów potwierdzających recykling DPR i EDPR są:
- wytwórcy odpadów (np. punkty i sieci handlowe, dystrybutorzy, hurtownie),
- podmioty zbierające odpady (np. punkty skupu, pośrednicy w obrocie odpadami, zakłady komunalne),
- recyklerzy przetwarzający odpady (np. huty szkła i metali, papiernie).
Wnioskowanie o DPR i EDPR – powierz to Interzero
Dokumenty potwierdzające recykling wystawiane są przez recyklerów na wniosek wprowadzającego, organizacji odzysku lub organizacji samorządu gospodarczego. Nasi specjaliści chętnie pomogą Ci z wypełnieniem wniosku – napisz do nas korzystając z poniższego formularza kontaktowego.
Jeśli chcesz, możesz też wnioskować o DPR lub EDPR samodzielnie. Jak to zrobić?
- Przekaż wytworzone odpady Zamów odbiór odpadów i wystaw kartę przekazania odpadu w systemie BDO.
- Złóż wniosek o DPR lub EDPR bezpośrednio do recyklera w terminie to 30 dni od zakończenia każdego kwartału. Jako podmiot uprawniony do otrzymania dokumentu wskaż Organizację Odzysku Opakowań Interzero.
- Przekaż nam dokument i odbierz płatność. Po weryfikacji otrzymanych dokumentów DPR i EDPR, otrzymasz płatność od OOO Interzero.
Jakie są korzyści wnioskowania o dokumenty DPR i EDPR?
Informacje zawarte w dokumentach DPR są podstawą do określenia masy odpadów poddanych recyklingowi, a następnie do wyliczenia opłaty produktowej, którą muszą uiścić przedsiębiorcy lub organizacje odzysku. Posiadanie dokumentów DPR lub EDPR może więc przynieść przedsiębiorcy korzyści finansowe w postaci uniknięcia opłaty produktowej oraz możliwości sprzedaży nadmiarowych DPR-ów i EDPR-ów organizacjom odzysku.
Rosnące minimalne poziomy recyklingu oraz zmiany legislacyjne sprawiają, że ceny DPR-ów stale rosną, a zysk z ich sprzedaży staje się znaczącym przychodem dla wielu przedsiębiorstw. Cena skupu dokumentów DPR i EDPR zależy m.in. od materiału, który poddano recyklingowi oraz od zastosowanego procesu przetwarzania. Przed zawarciem transakcji, Interzero sprawdza również zgodność dokumentów z odpowiednimi standardami jakościowymi.
Dokumenty DPR i EDPR – dowód wykonania obowiązku odzysku i recyklingu
Przedsiębiorcy wprowadzający produkty w opakowaniach mają obowiązek zapewnienia odzysku i recyklingu odpadów powstałych z tych opakowań. Obowiązek ten wynika z Ustawy o odpadach, która określa minimalne poziomy odzysku oraz recyklingu, jakie musi osiągnąć wprowadzający w danym roku kalendarzowym. Potwierdzeniem osiągnięcia tych poziomów, a więc też wykonania ustawowego obowiązku, są właśnie dokumenty DPR i EDPR.
Obowiązek odzysku i recyklingu można realizować samodzielnie (wówczas wymagany poziom recyklingu wyniesie 100%) lub z pomocą Organizacji Odzysku Opakowań Interzero.
Poziomy odzysku i recyklingu w 2024 r. i latach ubiegłych
Ustawowe poziomy odzysku i recyklingu określone są oddzielnie dla każdego z rodzajów odpadów opakowaniowych. Od 2022 r. wymagane poziomy recyklingu każdej z frakcji sukcesywnie wzrastają, by w 2025 r. osiągnąć wymagany przez legislację unijną poziom 55%, a w 2030 r. – 70% dla wszystkich rodzajów odpadów opakowaniowych.
Najczęstsze pytania o dokumenty DPR i EDPR
DPR-y i EDPR-y to dokumenty służące do potwierdzania recyklingu odpadów opakowaniowych. Informują one nie tylko o samym fakcie przekazania odpadów do recyklera, ale też wskazują rodzaj i masę tych odpadów oraz sposób ich przetworzenia.
Dokumenty DPR i EDPR umożliwiają monitorowanie ilości odpadów opakowaniowych, które zostały poddane recyklingowi. Są również potwierdzeniem realizacji obowiązku odzysku i recyklingu odpadów, który jest jednym z elementów rozszerzonej odpowiedzialności producenta.
Zgodnie z ustawą o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi, wyróżnia się 2 rodzaje dokumentów potwierdzających recykling:
- DPR potwierdza recykling odpadów opakowaniowych oraz określa masę tych odpadów i sposób ich recyklingu,
- EDPR potwierdza eksport lub wewnątrzwspólnotową dostawę odpadów opakowaniowych w celu poddania ich recyklingowi oraz określa masę tych odpadów.
Dokumenty DPR i EDPR wykorzystywane są przez organizacje odzysku oraz przez przedsiębiorców, którzy samodzielnie realizują obowiązek odzysku i recyklingu. Służą one do potwierdzenia wykonania tego obowiązku i uzyskania minimalnych ustawowych poziomów recyklingu. W przypadku firm i organizacji, które wykonały obowiązek tylko częściowo, dane zawarte w dokumentach DPR i EDPR są wykorzystywane do wyliczenia należnej opłaty produktowej.
Każdy dokument DPR składa się w kilku bloków, w których umieszcza się informacje o:
- imieniu i nazwisku lub nazwie, adresie zamieszkania lub siedziby oraz numerze rejestrowym, o którym mowa w art. 54 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, podmiotu, dla którego jest przeznaczony dokument,
- imieniu i nazwisku lub nazwie, adresie zamieszkania lub siedziby oraz numerze rejestrowym, o którym mowa w art. 54 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, podmiotu wnioskującego o sporządzenie dokumentu,
- imieniu i nazwisku lub nazwie, adresie zamieszkania lub siedziby oraz numerze rejestrowym, o którym mowa w art. 54 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach podmiotu prowadzącego recykling odpadów opakowaniowych,
- masie odpadów opakowaniowych przyjętych do recyklingu z podziałem na poszczególne ich rodzaje oraz na odpady pochodzące z gospodarstw domowych i ze źródeł innych niż gospodarstwa domowe, a także o sposobie ich recyklingu, numerze karty przekazania odpadów potwierdzającej ich przyjęcie oraz o kwartale, w którym zostały przyjęte.
Każdy dokument EDPR składa się w kilku bloków, w których umieszcza się informacje o:
- imieniu i nazwisku lub nazwie, adresie zamieszkania lub siedziby oraz numerze rejestrowym, o którym mowa w art. 54 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, podmiotu, dla którego jest przeznaczony dokument,
- imieniu i nazwisku lub nazwie, adresie zamieszkania lub siedziby oraz numerze rejestrowym, o którym mowa w art. 54 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach eksportera odpadów opakowaniowych albo wewnątrzwspólnotowego dostawcy odpadów opakowaniowych,
- imieniu i nazwisku/nazwie oraz adresie zamieszkania/siedziby odbiorcy odpadów,
- masie odpadów opakowaniowych przekazanych do recyklingu poza terytorium kraju z podziałem na poszczególne ich rodzaje oraz na odpady pochodzące z gospodarstw domowych i ze źródeł innych niż gospodarstwa domowe, a także o sposobie ich recyklingu oraz o kwartale, w którym zostały przekazane.
Kontakt
Zero Waste IT
Czysty zysk dla biznesu i środowiska – sprawdź naszą usługę Zero Waste IT
Zakup, niszczenie danych, przywrócenie do obiegu
Czy Twoja firma chce pozbyć się starego sprzętu? Niezależnie od rodzaju urządzeń – komputerów, tabletów, monitorów, serwerów, urządzeń sieciowych czy smartfonów – Interzero odkupi od Ciebie Twój zużyty sprzęt i zapewnia jego ponowne wykorzystanie lub recykling.
Twoje korzyści:
Szybkość
Wystarczy, że wyślesz nam listę zużytego sprzętu, a my szybko przygotujemy Ci właściwą ofertę.
Atrakcyjność
Najlepsza oferta finansowa. Monitorujemy rynek, aby przedstawiać Ci najdogodniejsze oferty na sprzęt.
Bezpieczeństwo
Dbamy o certyfikowane, nieodwracalne usuwanie danych. Używany profesjonalnego narzędzia Blancco. Masz pewność, że Twoje wrażliwe informacje pozostaną bezpieczne.
Elastyczna logistyka
Odbierzemy urządzenia z dowolnej lokalizacji i w każdej ilości.
Zrównoważony rozwój
Każdy, kto korzysta z naszych usług, pomaga zamykać obiegi materiałów i oszczędzać zasoby.
Certyfikat środowiskowy
Certyfikat opracowany wspólnie z Instytutem Fraunhofera, wskazujący konkretne ilości zanieczyszczeń i gazów cieplarnianych, jakie dzięki Tobie oszczędziliśmy.
Przywrócenie do obiegu
Dajemy Twojemu odnowionemu sprzętowi drugie życie. Dostępny jest szereg opcji – Ty jako klient decydujesz.
Dobroczynność: Twój sprzęt zostanie przekazany na szczytny cel – a my pomożemy Ci zorganizować kampanię. Jedną z opcji jest darowizna na rzecz organizacji społecznej lub placówki oświatowej.
Dla konsumentów: Klienci mogą kupić niedrogi odnowiony sprzęt na naszej platformie internetowej „brandused”.
Dla pracowników: Dzięki naszemu specjalistycznemu rozwiązaniu pracownicy mogą kupować odnowiony sprzęt po cenach firmowych.
Odbiór
Organizujemy odbiór sprzętu zgodnie z Państwa życzeniem. Dbamy również o bezpieczeństwo Twoich danych od momentu odbioru.
Zorientowany na serwis: Spakujemy sprzęt na miejscu i zapewnimy odpowiednie kontenery towarowe. Przejmujemy również całą koordynację wysyłki.
Elastyczny: Nasze usługi obejmują demontaż, niszczenie danych na miejscu i ładunki specjalne z wieloma opcjami zabezpieczenia.
Międzynarodowy: Zorganizujemy odbiór sprzętu w całej Europie.
Często zadawane pytania (FAQ)
To przygotowanie używanych urządzeń do ponownego użycia. Oprócz czyszczenia sprzętu i naprawy lub wymiany części wykonywana jest również pełna anonimizacja, co oznacza, że Interzero usuwa wszelkie ślady danych w tych urządzeniach. Można również zainstalować nowe oprogramowanie.
Sprzęt elektryczny i elektroniczny często ma krótki okres użytkowania. W Polsce uwagi na obowiązek prowadzenia selektywnej zbiórki odpadów zabronione jest wyrzucanie zużytego sprzętu do pojemników na odpady komunalne. Jednak nawet używane urządzenie może być w pełni funkcjonalne i jest zbyt cenne, by trafić do śmietnika. Zajmujemy się certyfikowanym i bezpiecznym odnawianiem sprzętu, przekształcając go w aktywa nadające się do odsprzedaży. Należy zaznaczyć , że sprzęt elektroniczny szybko traci na wartości, dlatego warto rozważyć decyzję o sprzedaży, aby zmaksymalizować odzyskiwaną wartość.
Kupujemy każdy rodzaj elektroniki np. monitory, komputery stacjonarne, laptopy, tablety, smartfony, serwery i akumulatory, urządzenia sieciowe i elektronikę użytkową. Chętnie pomożemy w zagospodarowaniu, także innych urządzeń. Skontaktuj się z nami, aby uzyskać dodatkowe informacje – zerowasteit@interzero.pl.
Zorganizujemy odbiór sprzętu, którego już nie potrzebujesz, zgodnie z Twoimi indywidualnymi potrzebami. Wspólnie z naszymi partnerami logistycznymi oferujemy szybki i bezpieczny odbiór w Twojej siedzibie. Oferujemy również usługę usuwania danych na miejscu i bezpiecznego pakowania.
Dołożymy wszelkich starań, aby przygotować naszą ofertę jak najszybciej. Po przesłaniu listy produktów nasz przedstawiciel skontaktuje się w przypadku dodatkowych pytań. Celem przyspieszenia uzyskania oferty prosimy o uwzględnienie danych sprzętu takich jak: dokładny model urządzenia, rok produkcji, stan wizualny i techniczny, sposób zapakowania, miejsce odbioru, zawartość ewentualnych akcesoriów (ładowarka itp.).
Aby przygotować ofertę, potrzebujemy informacji o ilości, rodzaju, producencie, nazwie modelu, specyfikacjach, wieku, dysku SSD (dla laptopów), stanie, wadach, posiadanym zasilaczu. Nie wahaj się z nami skontaktować i poprosić o formularz wyceny!
Kwota i termin płatności zależą od dokładności podanych szczegółów wyposażenia. W zależności od stanu i dokładności danych, płatność może być dokonana z góry lub po odbiorze sprzętu.
W zależności od stanu dysku twardego dane są bezpiecznie usuwane lub dysk twardy zostaje zniszczony. Wszystkie prace są certyfikowane zgodnie z najwyższymi standardami.
Zakupione towary po odnowieniu są kierowane do sprzedaży w różnych kanałach dystrybucji – do klientów indywidualnych, szkół, instytucji dobroczynnych oraz do klientów hurtowych, najczęściej poza Unią Europejską.
Prosimy o kontakt w celu uzyskania dalszych informacji. Omówimy możliwości i przygotujemy dla Państwa ofertę dopasowaną do indywidualnych potrzeb.
Sprzęt jest nadal sprawny, a akcesoria (w szczególności zasilacze) są dostępne.
Obowiązują następujące minimalne ilości:
- Komputery: 50 szt.
- Laptopy: 25 szt.
- Monitory (od 19 cali): 70 szt.
Odbieramy tablety, telefony, elektronikę użytkową i produkty Apple w mniejszych ilościach – prosimy o zapytanie o szczegóły.
Nasi klienci otrzymują raport o zniszczeniu danych po zakończeniu usuwania lub niszczenia dysku twardego.
Jeśli nie da się przeprowadzić ekonomicznej renowacji sprzętu, zajmiemy się jego profesjonalną utylizacją.
Certificate resources SAVED – to dokument opracowany we współpracy z Instytutem Fraunhofera UMSICHT dostarczany naszym partnerom potwierdzający zaoszczędzenie zasobów pierwotnych i redukcję emisji gazów cieplarnianych. Wartości są certyfikowane przez Instytut Fraunhofera i dlatego mogą być wyświetlane w raporcie na temat zrównoważonego rozwoju.
Czekamy na Ciebie. Skontaktuj się z nami.
zerowasteit@interzero.pl
+48 22 742 10 22
Kontakt
Opłata produktowa w EU
Przedsiębiorco, wprowadzasz produkty w opakowaniach na rynki zagraniczne w Unii Europejskiej?
Wprowadzanie i obrót produktami w opakowaniach na rynkach europejskich wiąże się z koniecznością poznania systemów odzysku i recyklingu w poszczególnych krajach. Dziesiątki aktów prawnych obowiązujących w Unii Europejskiej sprawiają, że orientacja w przepisach jest trudna, a działanie niezgodne z prawem może spowodować nałożenie na Twoją firmę wysokich kar pieniężnych.
Jesteśmy w 7 krajach Unii Europejskiej
Wprowadzimy Cię w tajniki przepisów prawnych wszystkich krajów Wspólnoty. Interzero posiada wieloletnie, międzynarodowe doświadczenie w zakresie obrotu opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. Specjaliści ds. ochrony środowiska, prawnicy i doradcy Interzero wdrożą przepisy środowiskowe obowiązujące na zagranicznych rynkach do Twojej firmy szybko, sprawnie i bezpiecznie. Świadczymy profesjonalne usługi doradcze i wdrożeniowe z zakresu ochrony środowiska w krajach UE.
Sprawdź, jak możemy Ci pomóc
Proponujemy przedsiębiorcom usługi, które ułatwiają działanie na rynkach europejskich.
Dla firm z oddziałami w różnych krajach, eksporterów i importerów oraz dystrybutorów przygotowaliśmy:
1.Przegląd prawodawstwa dla wybranego kraju
To materiał zawierający krótki, ale pełny opis niezbędnych dla Twojej firmy informacji, w tym:
- odnośniki do adekwatnych i aktualnych przepisów prawnych;
- opis instytucji nadzorujących i potencjalnych kar;
- kryteria, które należy obowiązkowo wziąć pod uwagę;
- sugestie dotyczące przyłączenia się do programów zgodności ze standardami;
- minimalne limity recyklingu dla danego kraju.
2.Licencjonowanie opakowań
Jest to usługa dostępna dla 28 krajów w Unii Europejskiej. Jej celem jest zgodny z regulacjami danego kraju obrót opakowaniami, tj.:
- wprowadzenie opakowań na rynek;
- włączenie opakowań do systemu odzysku i recyklingu;
- raportowanie (ilości, składu materiałowego, ścieżki sprzedaży) opakowań do odpowiednich organów rządowych w imieniu Twojej firmy.
3.Indywidualne doradztwo dla firm
To usługa w pełni dostosowana do potrzeb i wymagań Twojego biznesu. W trzech krokach pomagamy ocenić sytuację firmy na wybranym rynku:
- analizujemy sieć sprzedaży klienta i prezentujemy szczegółowo, w przejrzystej formie, dostępne scenariusze biznesowe;
- przedstawiamy opis systemu prawnego i regulacji we wskazanych krajach, a także kryteria decydujące o konieczności wykonywania obowiązku;
- oceniamy ryzyko niestosowania standardów.
Wszystkie usługi z zakresu odzysku i recyklingu opakowań w krajach Unii Europejskiej w jednym miejscu, w Interzero!
Czekamy na Ciebie. Skontaktuj się z nami.
biuro@interzero.pl
+48 22 742 10 22
Kontakt
Opakowania wielomateriałowe i niebezpieczne
Wprowadzasz na rynek opakowania wielomateriałowe i niebezpieczne?
W myśl Ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi z dnia 13 czerwca 2013 r., przedsiębiorcy wprowadzający na rynek środki niebezpieczne w opakowaniach i środki niebezpieczne będące środkami ochrony roślin oraz opakowania wielomateriałowe - zamiast samodzielnie organizować system zbiórki, możesz przystąpić do porozumienia, jakie izba gospodarcza reprezentująca tę grupę przedsiębiorców zawarła z marszałkiem województwa.
Przenieś działania do Interzero i stań się oficjalnym członkiem PIOIRO
Gwarancja kompleksowej i bezpiecznej obsługi Twojej firmy – Interzero jest współzałożycielem i członkiem Polskiej Izby Odzysku i Recyklingu Opakowań (PIOIRO). Dzięki temu, współpraca z Izbą w zakresie rozwiązań dla Twojej firmy gwarantuje bezpieczeństwo w realizacji obowiązków ustawowych, transparentne koszty i profesjonalne wsparcie dla przedsiębiorców. Interzero oferuje wsparcie w realizacji obowiązków dotyczących opakowań wielomateriałowych i po środkach niebezpiecznych, polegające na:
- tworzeniu sprawnych systemów zbierania i transportu
- odzysku lub unieszkodliwiania odpadów z opakowań wielomateriałowych oraz z opakowań po środkach niebezpiecznych
- uczestnictwie w Porozumieniu z marszałkiem województwa
- dobrowolnym członkostwie w Polskiej Izbie Odzysku i Recyklingu Opakowań (PIORO), której jesteśmy członkiem i współzałożycielem
Korzystaj z zalet płynących ze współpracy z Interzero dla Twojego biznesu:
- Pośrednictwa w kontaktach z Urzędem Marszałkowskim
- Realnego, pozytywnego wpływu na ochronę środowiska
- Rzetelnego i bezpiecznego wywiązania się z przepisów prawnych
- Przekucia wymogów prawnych na korzyści wizerunkowe dla Twojej firmy
- Dołączenia do grona członków Polskiej Izby Odzysku i Recyklingu Opakowań
Czekamy na Ciebie. Skontaktuj się z nami.