{"id":11872,"date":"2024-01-03T15:18:27","date_gmt":"2024-01-03T14:18:27","guid":{"rendered":"https:\/\/interzero.pl\/?p=11872"},"modified":"2024-01-03T15:18:27","modified_gmt":"2024-01-03T14:18:27","slug":"norma-emisja-spalin-euro-7","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/interzero.pl\/blog\/norma-emisja-spalin-euro-7\/","title":{"rendered":"Czy wiesz, \u017ce norma emisji spalin Euro 7 doczeka\u0142a si\u0119 kolejnego zatwierdzenia? Co z ci\u0119\u017car\u00f3wkami?"},"content":{"rendered":"
[vc_row][vc_column width=”1\/2″][vc_single_image media=”11873″ media_width_percent=”100″ uncode_shortcode_id=”188908″ media_link=”target:_blank”][\/vc_column][vc_column width=”1\/2″][vc_column_text uncode_shortcode_id=”555147″]<\/p>\n
Norma emisji spalin Euro 7 zosta\u0142a zatwierdzona, tym razem w wyniku porozumienia mi\u0119dzy Parlamentem Europejskim a Rad\u0105 Unii Europejskiej.<\/p>\n
Obie instytucje, zar\u00f3wno Rada, jak i Parlament, popar\u0142y mniej rygorystyczn\u0105 wersj\u0119 Euro 7, kt\u00f3ra jest zar\u00f3wno ta\u0144sza, jak i \u0142atwiejsza do wprowadzenia w \u017cycie ni\u017c pierwotna propozycja przygotowana przez Komisj\u0119 Europejsk\u0105.<\/strong> Istnieje zatem du\u017ce prawdopodobie\u0144stwo, \u017ce to w\u0142a\u015bnie zmniejszony wariant zostanie ostatecznie przyj\u0119ty. Wprowadza on mi\u0119dzy innymi bardziej rygorystyczne testy emisji spalin dla pojazd\u00f3w o masie powy\u017cej 3,5 tony, przeprowadzane na drodze, a nie w laboratorium. Nowa norma obejmuje r\u00f3wnie\u017c limity pylenia z hamulc\u00f3w i opon, co jest nowym wymogiem. Dodatkowo Euro 7 reguluje minimaln\u0105 odporno\u015b\u0107 na zu\u017cycie akumulator\u00f3w pojazd\u00f3w elektrycznych.<\/p>\n Ostateczne zatwierdzenie nowych zasad mo\u017cna spodziewa\u0107 si\u0119 w pierwszych tygodniach 2024 roku. Wtedy te\u017c rozpocznie si\u0119 odliczanie czasu do wprowadzenia w \u017cycie nowych przepis\u00f3w. Zgodnie z najnowszymi ustaleniami, okres ten wyniesie dwa i p\u00f3\u0142 roku dla pojazd\u00f3w o masie do 3,5 tony, a tak\u017ce cztery lata dla pojazd\u00f3w o masie powy\u017cej 3,5 tony. O ile wi\u0119c nowe regulacje zostan\u0105 zatwierdzone wczesn\u0105 wiosn\u0105 2024 roku, pierwsze ci\u0119\u017car\u00f3wki b\u0119d\u0105 zobowi\u0105zane spe\u0142nia\u0107 norm\u0119 Euro 7 wczesn\u0105 wiosn\u0105 2028 roku.<\/p>\n Ta zmiana ma szczeg\u00f3lne znaczenie, poniewa\u017c wraz z wprowadzeniem normy Euro 7 obecna norma Euro 6 prawdopodobnie zostanie zakwestionowana. Ci\u0119\u017car\u00f3wki Euro 6 mog\u0105 by\u0107 poddane wy\u017cszym op\u0142atom drogowym, ograniczeniom wjazdu do stref ekologicznych i mog\u0105 by\u0107 postrzegane niekorzystnie przez potencjalnych klient\u00f3w. To scenariusze, kt\u00f3re ju\u017c znamy z przesz\u0142o\u015bci.<\/p>\n